8 věcí, které frustrují resellery nejvíce

8. 10. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © alphaspirit - Fotolia.com
Co nejvíce frustruje obchodní partnery? Na tuto otázku se ptali analytici společnosti Canalys.

Analytici společnosti Canalys v průběhu roku sbírali reakce obchodních partnerů z regionu EMEA. Z jejich postesků vydestilovali seznam osmi nejpalčivějších oblastí spolupráce s výrobci.

Největší frustrace v rámci IT byznysu prezentoval Steve Brazier, CEO společnosti Canalys na Canalys Channels Forum 2015 (řazeno podle významu od nejvyšší):

  1. Management skrze dashboardy – partneři nesnáší, když jsou řízeni podle dashboardů (případně excelových tabulek), které se navíc často liší výrobce od výrobce a vyznat se v nich zabere spoustu neefektivního času. Souvisí to těsně s bodem 3.
  2. Složité rabaty – hlavním úkolem výrobců by mělo být zjednodušování partnerských programů, řada z nich to dělá, ale zapomíná na zjednodušování schémat a pravidel pro získávání rabatů.
  3. Procedury registrace zakázek – pokud to výrobce vyžaduje pro většinu zakázek a přitom jeho procesy nejsou dostatečně rychlé a pružné, partner kvůli tomu nedokáže obsloužit zákazníka podle potřeb.
  4. Nedostatek osobních vztahů – dobrý account manager je kritický pro úspěšnou spolupráci s partnery. Byznys je lidech, otřepaná, ale pravdivá fráze.
  5. Nucení do cloudu – nesnášejí být tlačení do cloudového obchodního modelu. Partneři se chtějí stát důvěryhodným poradcem, který poradí zákazníkovi, který z modelu dodávky IT pro něj bude nejvhodnější.
  6. Exkluzivita – reselleři nesnášejí exkluzivitu vybraných partnerů při uvádění novinek na trh. Od toho mají status obchodního partnera a chtějí stejné zacházení.
  7. Pravidla zapojení (rules of engagement) – partneři chtějí vědět, na čem jsou. Chtějí vědět, kterým zákazníkům bude výrobce prodávat napřímo a kterým skrze distribuci a resellery. Chtějí jasně stanovená ale hlavně dodržovaná pravidla spolupráce.
  8. Certifikace – výrobci mají příliš mnoho certifikací, trvá dlouho je získat, ale nemají příliš velkou hodnotu.

 

bitcoin školení listopad 24

Pokud jste na straně výrobce, zamyslete se, kterými z těchto bodů může odrazovat partnery od spolupráce. Jestliže jste reseller a ztotožňujete se s uvedenými body frustrace, pošlete je svým výrobcům a upozorněte je, že nejste jediní, kterým vadí.

Zdroj: ChannelWorld (data Canalys)

$NL$

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends