Accenture: Aktivní využití IT trendů poskytuje konkurenční výhodu

23. 3. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © buchachon - Fotolia.com
Z nejnovější studie společnosti Accenture s názvem Technology Vision 2013 vyplývá, že firmy, které sledují, přijímají a aktivně využívají nejnovější IT trendy, dokáží lépe reagovat na obchodní příležitosti, a získávají tak náskok před svou konkurencí.

Accenture v oznámení uvádí, že firmy, které jsou zvyklé využívat moderní informační technologie, obvykle poměrně dynamicky upravují své vnitřní mechanismy a vylepšují pravidla svého fungování. To pak podle poradenské společnosti dále zvyšuje jejich schopnost reakce a tím i konkurenceschopnost.

Již dnes existují softwarové nástroje, které mají potenciál změnit způsob obchodování jakékoli společnosti nebo dokonce i její zaměření, uvádí Accenture.

„Společnosti, zejména pak jejich vedoucí management, potřebují technologie k tomu, aby prohloubily vztahy se zákazníky a podpořily vlastní růst a ziskovost. Zpráva Technology Vision popisuje nové technologie z pohledu jejich dostupnosti pro dosažení těchto cílů,“ uvedl ve zprávě pro média Marek Dobsa, výkonný ředitel technologické platformy českého zastoupení společnosti Accenture.

Podle reportu Accenture do roku 2016 investují společnosti 14 % celkových nákladů na IT produkty a služby do cloud computingu. V roce 2016 by měly tvořit náklady na cloudové technologie 46 % veškerých nových výdajů společností, předpovídá Accenture.

bitcoin školení listopad 24

Report dále upozorňuje na rizika spojená s kybernetickými útoky na síťovou infrastrukturu a data. S nárůstem technologií, mobilních zařízení i počtu zaměstnanců ve firmách roste i význam řízení bezpečnosti IT, a proto Accenture doporučuje společnostem zvýšení aktivity v této oblasti.

Report Technology Vision 2013 dále poukazuje na využití sociálních sítí nebo videokonferenčních nástrojů a na způsoby, jakým mohou přinést vyšší produktivitu zaměstnanců.

Zdroj: Accenture

Čtěte dále

Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?