Acomware: Češi jsou konzervativní nakupující, jen 20 % využilo nové technologie

22. 1. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © petrrunjela - Fotolia.com
Podle průzkumu agentury Ipsos jsou Češi při nákupech konzervativní. Necelá polovina Čechů zná technologie jako QR kódy či skenování v průběhu nákupu, reálnou zkušenost s nimi však má jen pětina dotázaných. Ještě hůře dopadly samoobslužné kiosky, které někdy vyzkoušelo jen 12 % lidí.

Průzkum společnosti Ipsos pro Acomware odhalil, že přestože do českých obchodů postupně pronikají technologické novinky jako jsou například samoobslužné kiosky nebo skenování zboží, zatím narážejí na neznalost a nezájem ze strany nakupujících.

Z technologií Češi nejvíce znají QR kódy (49 %) a možnost skenování v průběhu nákupu (42 %), ale reálnou zkušenost s nimi má asi pětina dotázaných. O samoobslužných kioscích má povědomí až 30 % respondentů, ale reálně je vyzkoušelo jen 12 %.

Větší popularitu zaznamenaly mobilní aplikace a věrnostní kartičky uložené v mobilním telefonu, které shodně využilo 25 % respondentů průzkumu. Mezi mladými podle Acomwaru vládnou mobilní aplikace, které zná 53 % dotázaných do 24 let.

Zbytek je velká neznámá

U některých technologií pro podporu prodeje se naopak ukazuje, že je lidé zatím neznají, případně je neměli možnost využít. Podle Acomwaru se jedná zejména o virtuální kabinky, rozšířenou a virtuální realitu, chytré hodinky a další.

Výmluvné jsou v tomto směru například chytré hodinky nebo rozšířená realita, s nimiž mají reálnou zkušenost maximálně tři lidé ze sta,“ komentuje Václav Stříteský z katedry marketingu VŠE v Praze.

Acomware uvádí, že technologie, jež úzce souvisejí s využitím mobilního telefonu nebo internetu, zná v kategorii 15-24 let až dvojnásobek celorepublikového průměru. Je tedy pravděpodobné, že rozšíření uvedených technologií do budoucna poroste.

bitcoin školení listopad 24

Data přesto ukazují, že z pohledu prodejců je dobré být při jejich zavádění obezřetný. Ne každou technologii je nezbytné integrovat, vždy je třeba vzít v potaz, co je užitečné pro mou skupinu zákazníků,“ uzavírá David Vurma z Acomwaru.

Zdroj: Acomware

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data