Algotech: Firmám se vyplácí investice do cloudu, řeší hlavně bezpečnost

19. 6. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: kras99 @ Fotolia.com
Mezi české firmy, které se k datům chovají nejzodpovědněji, patří podle Algotechu například O2, T-Mobile či G2. Celkově však v České republice cloud používá zatím jen asi třetina společností.

Společnost Algotech okomentovala výsledky studie Global Market Research, podle které trh s cloudovým řešením ochrany proti ztrátě dat i nadále roste. Do konce roku 2025 by měl dosáhnout hodnoty 4,5 miliardy dolarů s průměrným ročním růstem o 25 %.

Firmy si stále více uvědomují, že data jsou nejcennějším materiálem, se kterým pracují. Zatímco v zahraničí je ochrana dat v cloudu běžnou záležitostí, v Česku trochu zaostáváme. A to i kvůli nařízením typu GDPR,” říká František Zeman, generální ředitel Algotechu.

Mezi české společnosti, které se k datům chovají nejzodpovědněji, patří podle něj například O2, T-Mobile nebo G2. Z hlediska bezpečnosti jsou celosvětově největšími hráči Mcafee či Symantec, globální cloudový trh ovládají Amazon a Microsoft.

Světový trh roste, v Česku ale pomaleji

Že se firmám investice do cloudových služeb vyplácí, ukazuje podle Algotechu i úspěch společnosti Microsoft. Hodnota jeho akcií vzrostla od začátku roku o více než 20 procent. Globálně se Microsoft na cloudovém trhu podílí 17 % a Amazon 32 %.

A zatímco světový trh raketově roste, v České republice cloud používá zatím jen asi třetina firem. Zeman to odůvodňuje tím, že český trh je obvykle v přejímání novinek ze zahraničí pomalejší.

bitcoin školení listopad 24

Počet firem, které v tuzemsku využívají cloudové služby, ovšem jednoznačně roste,” dodává Zeman. I v Česku přitom působí velké globální firmy, které se na ochranu dat soustředí. Jedná se například o Symantec, Avast nebo Eset.

Zdroj: Algotech

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC