Alibaba hlásí žně, za jediný den utržil 14,3 miliard dolarů

13. 11. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Mike Kiev - Fotolia.com
Každoroční promoakce Singles Day pořádaná čínským gigantem lámala rekordy. Slevy na webech Tmall a Taobao přilákaly desítky milionů uživatelů. Velký podíl na obratu měly mobilní nákupy.

Společnost Alibaba, která provozuje obří čínské internetové obchody Tmall a Taobao Marketplace, uspořádala dne 11. 11. každoroční Singles Day. Záminka této akce je prostá – lidé, kteří jsou single, si v den se symbolickým datem (samé jedničky) mají udělat radost a koupit si něco pro sebe. Jak to dopadlo?

Inu, Alibaba za tento jediný den utržil téměř třetinu státního rozpočtu České republiky. Konečná tržba podle společnosti dosáhla 14,3 miliardy dolarů, což je skutečně úctyhodná a rekordní částka. Chcete-li ještě jedno srovnání, tak Amazon vykázal za celý poslední kvartál obrat ve výši 18 miliard dolarů.

Alibaba nenechal nic náhodě a svou akci podpořil mediální masáží v podobě čtyřhodinové televizní show, ve které vystoupily celebrity z Asie i ze Západu. I ta se zřejmě podepsala na úspěchu, neboť více než třetina celkových tržeb ve výši 5 miliard dolarů byla „doma“ již během prvních 90 minut a loňský výsledek (9,3 miliardy) byl překonán v polovině dne.

Zajímavé je, že o 69 % všech tržeb (9,8 miliardy dolarů) se postarali zákazníci nakupující přes mobilní zařízení. Počet mobilních zákazníků, kteří během akce navštívili Tmall a Taobao dosáhl 95 milionů.

O úspěchu akce svědčí i technické statistiky. Platební platforma Alipay zpracovala během celého dne 710 milionů transakcí, přičemž v okamžicích nejvyššího provozu musela odbavovat 140 tisíc transakcí za vteřinu.

bitcoin školení listopad 24

Analytici společnosti IDC odhadují celkové tržby Alibaby z 11. 11. 2015 na 13 až 13,8 miliardy dolarů a počet zásilek by podle nich měl dosáhnout až 360 milionů. Zároveň předpokládají, že bezmála 80 % zákazníků Alibaby navštěvuje jeho obchody prostřednictvím mobilních zařízení a 65 % z nich přes ně i platí.

Zdroj: IDG News Service, IDC

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends