Alza.cz začala prodávat do dalších zemí EU

9. 9. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Alzashop.com
Největší český e-tailer, společnost Alza.cz, spustila e-shop v anglickém jazyce, ze kterého bude dodávat zboží do dalších zemí mimo ČR a SR.

Alza.cz se rozhodla oslovit zákazníky z 26 evropských zemí, pro které spustila e-shop na nové mezinárodní doméně www.alzashop.com.

V předchozích letech dosahovala Alza.cz dvouciferného růstu obratu. Na českém trhu s nadměrným podílem e-tailu v prodeji technického zboží (40 % podle Gfk) nejdříve podpořovala růst rozšiřováním portfolia, nyní pro udržení tempa expanduje za hranice.

Expanze do zahraničí je dalším logickým krokem v rozvoji společnosti. Využijeme našich nejsilnějších stránek jako je skvěle zpracovaný e-shop, obrovská nabídka okamžitě dostupného zboží a vyladěné logistické procesy,“ uved v oznámení Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

V rámci první fáze expanze do zahraničí Alza.cz údajně neplánuje otevírat nová obchodní místa. Počítá však s budováním dalších logistických center pro optimalizaci nákladů na logistiku.

Alza.cz má na českém trhu dominantní postavení. Za rok 2013 rostl obrat Alza.cz o 20 % na 9,2 miliardy korun. Tehdy růst podpořila rozšířením nabídky o elektronické licence, e-knihy, nářadí, autopříslušenství, audio/video či zboží pro péči o zdraví. O rok dříve Alza rostla o 13,5 %. Letos se pustila i do akvičního růstu, když investovala do internetové trafiky.

Podle oznámení má e-tailer zalistováno více než 70 tisíc položek a 46 tisíc produktů skladem od více než 1 600 značek z oblastí výpočetní techniky, elektroniky, hraček, módních trendů ale také elektronického obsahu.

bitcoin školení listopad 24

Tomáš Havryluk dodává, že „denní návštěvnost webových stránek alza.cz přesahuje 300 tisíc uživatelů“.

Svým rozhodnutím se Alza především na západních trzích pouští do konkurenčního boje s dalšími velkými e-taily a Amazonem, jehož výhoda spočívá v možnosti objemných centrální nákupů a propracované logistice na evropské úrovni.

Zdroj: Alza.cz, ChannelWorld

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti