AMSP ČR a HP: Digitální stopa je motor pro váš nový byznys

12. 4. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Autor: ChannelWorld
Asociace malých a středních podniků uspořádala spolu s HP setkání s cílem ukázat, jak může IT pomoci posunout byznys vpřed.

Konferenci pro malé a střední podnikatele moderovala Kateřina Braithwaite, alliance manager ve společnosti HP. Po uvítání se ujal slova Karel Havlíček, jednatel asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, která se zaměřuje na pomoc malým firmám posouvat byznys dál a připravit se na to, co přichází.

Poukázal, že současný svět 21. století je rozdělen ekonomicky a stále větší slovo má rostoucí počet spotřebitelů. Díky internetu dochází k celosvětovému transferu znalostí, ale stejně tak v důsledku globalizace poroste vliv nadnárodních institucí. Do toho všeho pronikají technologie a dále ovlivňují život lidí i firem.

Byznys se mění

Havlíček zdůraznil, že úspěch dnešních firem je založen na marketingu, který dokáže rychle zaujmout a současně co nejdříve přinést produkt na trh. Prezentoval také na několik projektů, které fungují na digitální bázi, byly založeny před rokem a slaví již přitom první úspěchy.

Došlo opět na zopakování známého trendu všeobecného růstu dat – firmy je však stále ještě neumí ani pořádně uchovávat, natož tak s nimi dále pracovat. Přitom správné informace jsou pro úspěch klíčové.

Firmy, které v byznysu budou využívat více ICT, mají podle Havlíčka možnost získat oproti konkurenci vyšší rychlost, přehlednost (v tom co dělají a jak), plošný zásah (nejen regionální omezení) a vyšší dostupnost.

Na druhou stranu však ICT ve firmách vzbuzuje někdy alibismus (svalování problémů na ICT), způsobuje komplikovanost (možné neřízené zahlcení technologiemi) a závislost a může způsobovat uniformitu (když všichni budou používat stejné technologie a nebudou schopni se odlišit).

Technologie, které otevírají nové možnosti

Tomáš Kubica, HPTomáš Kubica z HP následněvystoupil s prezentací, kde ukázal, že budoucnost úspěchu firmy je v emocích zákazníků. Vysvětlit, že se zákazníci stále více orientují podle zkušeností a názorů ostatních lidí v rámci komunity (např. viz TripAdvisor, Heureka.cz či Zboží.cz).

V oblasti e-commerce pak ilustroval nutnost rychlého zpracování objednávky na službě Spotify (měsíční předplatné streamování kompletní databáze hudby), kdy objednání služby a její zaplacení je otázkou cca minuty.

Kubica varoval, že rozhodnutí, zda zákazník nakoupí na vašem e-shopu, se děje po prvním dojmu ve zhruba 10-30 sekundách po příchodu.

Emoce rozhodují o tom, který produkt bude, nebo nebude úspěšný,“ řekl Tomáš Kubica a pokračovat v tom, jak pozitivní emoce vyvolat.

Kolem nás existuje velká spousta informací, které nám umožní lépe pochopit potřeby zákazníků. Je však potřeba tyto informace posbírat a umět zpracovat – to je otázka analytiky velkých dat.

Dále upozornil na trend nositelné elektroniky a její schopnosti informovat uživatele o potřebných věcech na základě zpracování informací z internetu v reálném čase. Další možnosti marketingové komunikace ilustroval na živé ukázce augmentované reality (zobrazované skrze tablet namířený na plakát).

Účastníky konference také Kubica ve stručnosti seznámil s trendy mobility, konzumerizace IT a BYOD. Celou tuto oblast obsluhuje právě HP Smart Shopper – řešení, které na základě mobility (např. informací z mobilních zařízení) a analýzy velkých dat slouží ke generování nových příjmů.

bitcoin školení listopad 24

V odpolední části okomentoval Aleš Bráza, HP konzultant, současný stav (ne)pořádku v kancelářích a ukázal, jak lze řídit ve firmě tištěné i digitální dokumenty včetně mobilního přístupu.

O možnostech financování IT technologií ve firmě v závěru pohovořil David Frolík z konzultační společnosti Naviga 4. Prezentoval řešení u referenčního zákazníka, který využil financování z evropských fondů na ICT technologie.

Zdroj: ChannelWorld, HP

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data