APEK: Češi jednoznačně preferují domácí e-shopy

26. 6. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor:
Podle šéfa Asociace pro elektronickou komerci (APEK) prý nový průzkum agentury Mediaresearch potvrdil, že přestože Češi umějí nakupovat v zahraničních e-shopech, ve většině případů preferují ty české. Proč?

Přes stále větší možnosti nakupovat v zahraničí dávají čeští internetoví zákazníci přednost domácím e-shopům. Vyplývá to alespoň z průzkumu agentury Mediaresearch, který si nechala vypracovat Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Pouze 4 % respondentů prý uvedla, že si objednávají zboží v zahraničních e-shopech mimo pravidelně každý měsíčně. Alespoň jednou za čtvrtletí si pak nakoupí přes internet v ostatních státech 8 % oslovených. Naopak 42 % respondentů, kteří nakupují na internetu, neuvažuje o využití služeb zahraničních e-shopů.

Podle průzkumu v zahraničích e-shopech nejčastěji z českých zákazníků nakupují ti ve věku od 15 do 24 let. V této věkové kategorii nakupuje u zahraničních internetových obchodníků alespoň jednou za rok rovných 40 % respondentů z řad zákazníků e-shopů.

Náš výzkum potvrdil, že Češi sice umí v zahraničí nakupovat, ale dávají přeci jen výrazně přednost domácím e-shopům,“ uvedl ve zprávě pro média Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Podle něj čeští prodejci již nabízejí dostatečně pestrou paletu produktů, takže čeští spotřebitelé nemají velkou potřebu kýžený zboží nakupovat v zahraničí.

bitcoin školení listopad 24

Češi jsou také zvyklí na platbu formou dobírky a tu zahraniční e-shopy zpravidla neumožňují. Jako další bonus je tu pak právo na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů a reklamace. Tato práva se samozřejmě daleko snadněji spotřebitelům uplatní v České republice,“ doplnil Jan Vetyška ve zprávě pro média.

Zdroj: Asociace pro elektronickou komerci

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data