APEK: České e-commerce se stále daří, letos přesáhne 11% podíl na maloobchodu

31. 10. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: (c) Jakub Jirsák - Fotolia.com
APEK ve své zprávě konstatuje, že v loňském roce přesáhly obraty e-shopů v České republice hranici 115 miliard korun. Zároveň dodává, že pro letošek předpokládá meziroční růst o více než 15 %.

Výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) odhalil, že Češi nakupují na internetu stále častěji. Náš trh podle APEK dosáhne v roce 2018 meziročního růstu obratu o více než 15 %, čímž přesáhne 11 % podílu na celém maloobchodu v ČR.

V loňském roce přesáhly obraty e-shopů 115 miliard korun. Letos předpokládáme meziroční růst o více než 15 %. Celkem by se tak prostřednictvím internetu mělo prodat zboží za nejméně 133 miliard korun,“ uvedl výkonný ředitel APEKu Jan Vetyška.

APEK dále podotýká, že trendem posledních let je rozostřování hranic mezi způsobem nákupů. „E-shopy stále častěji otevírají kamenné výdejny a prodejny, významní hráči z oblasti tradičního retailu naopak zřizují prodej po internetu,“ vysvětluje Vetyška.

Asociace v neposlední řadě upozorňuje na vánoční sezonu, která podle ní bude vrcholit v týdnu od 10. 12. Důležitým milníkem pro oblast e-commerce bude ale i původem americký nákupní „svátek“ Black Friday, jenž letos připadne na 23. 11.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data