APEK: Dobírka je na ústupu, stoupá obliba platby předem kartou

4. 5. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Edyta Pawlowska - Fotolia.com
Podle průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) více než čtvrtina oslovených zákazníků e-shopů volí platbu kartou přes internet. Dobírka je prý na ústupu.

Češi začínají při nakupování v internetových obchodech více věřit platbě předem přes internet. Zejména pak platbě debetiní či kreditní kartou. Vyplývá to z průzkumu, který provedla Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Platbu kartou on-line za nejčastěji používanou platební metodu nyní označuje 22 % dotázaných zákazníků e-shopů. Před třemi lety šlo o pouhých 8 % z oslovených zákazníků internetových obchodů.

Dobírku nyní preferuje stále ještě 37 % dotázaných zákazníků internetových obchodů. Nicméně v roce 2010 podle obdobného průzkumu APEK preferovalo zasílání objednaného zboží na dobírku 44 % oslovených zákazníků e-shopů. 

Klíčové jsou pozitivní zkušenosti s e-shopem

 „Rozmach jiných forem placení, než je dobírka, je zapříčiněn několika faktory. Především je to větší zkušenost a důvěra nakupujících k prověřeným e-shopům“, uvedl ve zprávě pro média Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Po opakovaných úspěšných nákupech už se prý zákazníci nebojí, že přijdou o svá citlivá data. „Dále je pak důležitá také šíře nabízených platebních metod a jejich důvěryhodní poskytovatelé,“ doplnil Jan Vetyška ve zprávě pro média. Zdůraznil však, že prvořadé jsou právě pozitivní zkušenosti s e-shopem.

Chce-li zákazník zboží rychle, je ochoten měnit zvyky

Z průzkumu dále vyplynulo, že v případě zájmu o co nejrychlejší doručení zboží jsou tři pětiny respondentů z řad zákazníků internetových obchodů ochotny zvolit alternativní metodu platby oproti svým zvyklostem.

K tomu ovšem 28 % z nich dodává, že alternativní platební metodu volí pouze u e-shopů, se kterými mají dřívější dobré zkušenost.

bitcoin školení listopad 24

Asociace pro elektronickou komerci dále uvádí, že 37 % oslovených zákazníků internetových obchodů volí stále stejný způsob platby bez ohledu na celkovou výši ceny nákupu. Naopak podle výše celkové ceny nákupu si platební metodu vybírá 24 % dotázaných zákazníků e-shopů.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti