APEK: Počet zákazníků věrných konkrétním e-shopům stále roste

1. 5. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Asociace pro elektronickou komerci zveřejnila výsledky studie, podle níž stoupá počet zákazníků, kteří nakupují ve svých oblíbených e-shopech, přestože konkurence může nabízet nižší cenu. Ta přesto zůstává klíčovým faktorem při rozhodování.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) si nechala u společnosti Mediaresearch vypracovat studii, sledující chování internetových zákazníků a jejich strategie při výběru e-shopu a samotném nakupování.

Výsledky průzkumu ukazují, kromě toho, že pro většinu zákazníků zůstává klíčovým faktorem cena, že cesta ke koupi začíná minimálně u poloviny zákazníků na internetovém srovnávači, ale roste i počet těch, kteří rovnou navštíví již vyzkoušený obchod.

Při vybírání konkrétního e-shopu použije srovnávač 50 – 65 % nakupujících (poměr se liší u různých typů vyhledávaného zboží), kde se zákazníci pak dále dělí podle toho, zda volí e-shop výhradně podle nejnižší ceny (19 – 24 %), nebo po prvním třídění zkoumají i jiné atributy jednotlivých obchodů (31 – 46 % nakupujících).

Na cenu se podle studie orientují především ti, kteří si chtějí pořídit mobilní telefon a černou elektroniku.

Strategie volby e-shopu

Zdroj dat: Mediaresearch, 1365 respondentů, internetová populace ČR,15 let+ (grafická úprava: ChannelWorld)

Trend věrnosti

Na druhou stranu, 15 až 23 % nakupujících srovnávače vynechá a zamíří rovnou na stránky svých oblíbených e-shopů.

APEK na základě výsledků studie konstatuje, že přestože cena zůstává zásadním faktorem pro nákup v konkrétním e-shopu, počet zákazníků, kteří jsou věrní „svým“ e-shopům a vracejí se do nich navzdory případné vyšší ceně, stále roste. Kvalita služeb a renomé konkrétních internetových obchodů tedy podle APEK hraje stále větší roli.

Téměř 60 % respondentů dále uvedlo, že si zboží alespoň někdy prohlédnou a vyzkouší naživo v kamenném obchodě. Naopak 37 % dotazovaných to dělá zcela výjimečně nebo nikdy.

bitcoin školení listopad 24

Výzkum se uskutečnil na vzorku 1365 respondentů, jehož rozložení reprezentuje aktivní internetovou populaci ČR starší 15 let.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data