APEK: Středoevropský trh e-komerce vyrostl v roce 2013 o 23 %

14. 11. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Celkem 68 milionů obyvatel střední Evropy utratilo za rok 2013 v e-shopech částku 93,3 miliardy eur. Česká republika se na tom podílela 2,25 %.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) přinesla výsledky studie Central Europe B2C E-commerce Report vypracovanou asociací Ecommerce Europe, jíž je APEK členem. Na studii se kromě národních asociací podílela také agentura GfK.

Středoevropské tržby tvořily zhruba čtvrtinu celkových tržeb v Evropě. Největší podíl v našem regionu drželo Německo, jehož trh dosáhl v roce 2013 obratu 63,4 miliardy eur, tedy 68 % všech tržeb. Podíl České Republiky činil 2,25 %.

Německo dosahuje opravdu fantastických čísel včetně meziročního růstu o 27 %. To je však dáno celkovou sílou německé ekonomiky, počtem uživatelů internetu i tradicí zásilkového prodeje, s čímž se nemůžeme srovnávat. Česká Republika je na tom naopak o poznání lépe než Maďarsko, Slovensko či Slovinsko,“ uvedl k výsledkům studie výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Češi utratili průměrně 617 eur

Průměrná útrata na jednoho spotřebitele dosáhla ve střední Evropě 1 379 eur, což je o něco méně než průměr celé EU, který dosáhl 1 500 eur. Nejvíce v regionu utráceli Rakušané (2 122 eur na hlavu) a Švýcaři (1 789 eur), bronzová příčka patří Němcům (1 789 eur). Čeští uživatelé na síti utratili v průměru 617 eur, tedy více než 17 tisíc Kč.

Tyto údaje potvrzují, že se české e-commerce daří. Myslím, že Češi si online nákupy oblíbili a našim e-shopům věří. Také proto očekáváme další růstu celkových obratů i průměrné útraty v roce 2014 a to nejméně o 15 %,“ uvedl Jan Vetyška k údajům pro Českou republiku.

bitcoin školení listopad 24

APEK: E-commerce ve střední Evropě

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti