APEK: Vánoční tržby internetových prodejců vzrostou až o 4 miliardy Kč

12. 10. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © nyul - Fotolia.com
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) letos očekává růst vánočních prodejů zboží přes internet o 4 miliardy korun oproti loňskému roku. Co budou Češi nakupovat?

APEK: Vánoční tržby internetových prodejců vzrostou až o 4 miliardy Kč. Foto: © nyul - Fotolia.comZatímco v loňském roce se na internetu prodalo zboží za 33 miliard korun, letos může podle APEK obrat internetových obchodů vzrůst až o 4 miliardy korun.

Češi již na internetu nekupují jen elektroniku, ale také běžné vánoční dárky. Letos však budou podle APEK nákupům dominovat tablety a chytré telefony, na nákupní nápor se e-shopy začaly připravovat a navyšují kapacitu svých skladů. Speciální slevové nabídky nebo jiné bonusy ale pro zákazníky o Vánocích údajně nechystají.

Cílit se vyplatí na muže

Češi nakupují na internetu s oblibou v průběhu celého roku, ale v předvánočním čase jejich zájem o elektronickou komerci sílí. Většinu nakupujících přitom v tomto období představují muži mezi osmnácti a čtyřiceti lety, kteří se tak zřejmě chtějí vyhnout stresu z přeplněných nákupních center,“ uvedl v tiskovém oznámení Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Muži si podle Vetyšky uvědomují úsporu času a jednoduchost: „ Uvědomili si, že internetové nakupování jim přináší řadu výhod, například rychlé dodání zboží až do domu nebo jednoduché srovnání cen konkurenčních obchodů. V průběhu roku je poměr mužů a žen nakupujících na internetu vyrovnaný.

Hity letošních Vánoc: smartphony a tablety

APEK zároveň předpovídá, že letos budou lidé na internetu nakupovat vedle běžných vánočních dárků hlavně drobnou elektroniku.

V předvánočním období bude vrcholit prodej chytrých telefonů a tabletů, zájem o toto zboží však stoupá i v průběhu celého roku. V kurzu bude také nákup malých domácích spotřebičů. Lidé si k Vánocům dopřejí například mikrovlnou troubu, kuchyňského robota a další praktické věci pro každodenní využití,“ odhaduje Vetyška.

Nejčastější částkou placenou za vánoční internetový nákup bylo loni cca 2 500 korun a letos by se tato cena neměla dramaticky lišit.

bitcoin školení listopad 24

Expedice zboží prioritou při vánočních nákupech

Podle APEK se internetoví prodejci se již začali připravovat na očekávaný předvánoční nápor kupujících a navyšují kapacitu svých skladů, aby zkrátili dobu jeho expedice.

Asociace letos vydala také terminologii lhůt dodání zboží pro e-shopy, která brojí proti zavádějícím informacím ohledně dostupnosti zboží na skladě. Prodejci, kteří splňují parametry APEK, mohou získat certifikaci a nechat se uvést na webu www.certifikovany-obchod.cz.

Zdroj: APEK
Foto: © nyul - Fotolia.com

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti