APEK: Ženy již nakupují on-line častěji než muži

24. 9. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Edyta Pawlowska - Fotolia.com
Pravidelný průzkum Asociace pro elektronickou komerci a agentury Mediaresearch odhalil změny v profilu typického zákazníka českých e-shopů. Nově je to mladá žena z velkého města.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) provedla ve spolupráci s agenturou Mediaresearch každoroční průzkum internetové populace, který měl za úkol zjistit, kdo nejčastěji nakupuje on-line a jaké zboží je nejpopulárnější.

Výzkum potvrdil, Češi si na online nakupování zvykli a oblíbili si jej. Alespoň jednou za měsíc si zakoupí zboží či službu v e-shopu 46 % respondentů, jednou za čtvrtletí je to už 71 %.

Výsledky naší studie potvrzují, že e-nakupování je už pro Čechy běžnou záležitostí. V internetových obchodech už většina zákazníků nakupuje pravidelně,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Mezi nakupujícími nadále dominuje věková kategorie 25 – 34 let, ve které alespoň jednou měsíčně nakoupí 68 % respondentů. Naopak nejméně nákupů podle očekávání na webu vyřídí osoby starší 55 let.

Že se nakupování v e-shopech vyvíjí potvrzuje podle APEK také fakt, že stále více nakupují pravidelně online ženy. Zatímco dosud v četnosti dominovali muži, letošní průzkum potvrdil, že alespoň jednou měsíčně nakoupí 51 % žen, což je v současnosti o 10 % více než mužů.

Tento výsledek je na první pohled překvapující, nicméně jen potvrzuje, jak roste důvěra v českou e-komerci. Nárůst pravidelně nakupujících žen také otevírá nové možnosti obchodníkům. Můžeme tedy říct, že typickým zákazníkem, který pravidelně nakupuje na internetu, je žena ve věku 25 až 34 let z města s počtem obyvatel vyšším než 100 000,“ uzavřel Jan Vetyška.

bitcoin školení listopad 24


Na otázky ohledně zvyků při internetovém nakupování odpovídalo 1750 respondentů z české internetové populace.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data