Apple se připojuje k průmyslové iniciativě na odbourání hesel

24. 2. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: aloha @Fotolia.com
Cílem aliance FIDO je zmenšit závislost na bezpečnostních heslech a prosazovat dvoufaktorové ověřování. Podle analytiků jde o nezvyklý krok, protože Apple se zpravidla nezapojuje do iniciativ již v raných fázích jejich vývoje.

Společnost Apple se připojila k alianci FIDO (Fast Identity Online Alliance), jež prostřednictvím veřejně dostupného kódu podporuje a vyvíjí odolnější metody ověřovacích a bezpečnostních standardů a zároveň se snaží snížit závislost na zadávání hesel.

Apple se tak postavil po bok dalších velkých technologických hráčů, kteří již do aliance vstoupili, jako jsou například Amazon, Facebook, Google, Intel, Microsoft, RSA, Samsung, Qualcomm a VMware.

Apple se obvykle nezapojuje do nových iniciativ hned v první linii, většinou spíše vyčkává. Proto je tento krok z jeho strany poněkud neobvyklý,“ komentuje situaci Jack Gold, prezident a hlavní analytik společnosti J. Gold Associates.

Gold dodává, že Apple se často snaží prosazovat své vlastní průmyslové standardy, ale jen málokdy se řadí mezi časné osvojitele průmyslových standardů pro široké využití.

bitcoin školení listopad 24

FIDO již od svého založení v roce 2012 prosazuje dvoufaktorové ověřování služeb a aplikací. Argumentuje přitom, že přihlašování pomocí hesel je ze své podstaty vždy nebezpečné. Navrhuje užívání bezpečnostních klíčů na bázi otevřeného ověřovacího protokolu U2F.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends