Canalys: Prodeje smartphonů začaly ve 2. čtvrtletí opět růst

27. 7. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Romolo Tavani - Fotolia.com
Po neslavném prvním čtvrtletí celosvětový trh smartphonů ve 2. kvartálu roku 2016 mírně rostl. Celkové dodávky dosáhly 330 milionů kusů.

Z celkem 330 milionů prodaných smartphonů ve 2. čtvrtletí jich 80 milionů dodal Samsung, čímž nadále drží své prvenství.

Meziročnímu růstu však pomohly slabé výsledky 2. kvartálu v předchozím roce, jelikož mezičtvrtletně dodávky stagnovaly, uvedl Canalys.

Úspěch Galaxy S7 spolu se sníženým důrazem na low-end portfolia Samsungu vedl k růstu průměrné prodejní ceny mobilů,“ uvedl Tim Coulling, senior analytik Canalysu.

Krok Samsungu k VR se ukázal jako moudrý, když bundly s Gear VR pomohly podpořit prodeje vlajkových modelů,“ chválí Coulling.

Apple dodal v uplynulém kvartálu na trh 40 milionů iPhonů, což znamená druhý po sobě jdoucí meziroční pokles. Analytici dodávají, že uvedení iPhonu SE pomohlo společnosti jen málo.

Dodávky na cílových rostoucích trzích, jako jsou Čína a Indie, zaznamenaly slabé zlepšení, jelikož cena zařízení se držela mimo možnosti masového trhu, který jinak vykazuje silné dodávky. Spotřebitelé raději volili lokální výrobce, jejichž kvalita a specifikace nabízejí výhodnější alternativu,“ uvedl Rushabh Doshi, analytik Canalysu.

bitcoin školení listopad 24

Na třetím místě je Huawei, jeho dodávky vzrostly na 31 milionů kusů, čemuž pomohly rekordní výsledky v Číně a pokračující růst v regionu EMEA.

Zdroj: Canalys

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data