Společnost Canalys ve své aktuální zprávě uvádí, že globální trh s chytrými náramky a hodinkami ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostl o 3 % na 52,9 milionu kusů. Polepšily si všechny tři kategorie zařízení – základní náramky, základní hodinky i chytré hodinky.
Segment základních náramků se poprvé od třetího kvartálu 2020 vrátil k růstu a oproti stejnému období roku 2023 vzrostl o 7 % s 10,4 milionu dodaných kusů. Pozitivnímu zvratu pomohlo zejména nedávné uvedení náramku Mi Band 9 od Xiaomi a Galaxy Fit3 od Samsungu.
Tabulka – Vývoj trhu chytrých náramků a hodinek v 3Q24 (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 3Q24 |
Podíl 3Q24 |
Prodej 3Q23 |
Podíl 3Q23 |
Meziroč. změna |
1. Apple |
8,5 |
16,1 % |
8,9 |
17,2 % |
-3,6 % |
2. Xiaomi |
8,5 |
16,1 % |
6,2 |
12,1 % |
37,3 % |
3. Huawei |
7,1 |
13,5 % |
5,1 |
10,1 % |
38,5 % |
4. Samsung |
4,8 |
9,1 % |
3,9 |
7,6 % |
24,3 % |
5. Noise |
2,5 |
4,7 % |
3,5 |
6,9 % |
-29,6 % |
ostatní |
21,4 |
40,4 % |
23,7 |
46,2 % |
-10,0 % |
Celkem |
52,9 |
100,0 % |
51,4 |
100,0 % |
2,9 % |
Segment základních hodinek začal v souvislosti se zpomalující poptávkou v Indii stagnovat a meziročně vzrostl o 3 % na 23,9 milionu kusů. Dodávky chytrých hodinek stouply o nepatrných 0,1 % na 18,5 milionu kusů – pokles Applu podle analytiků kompenzoval růst Huawei a Samsungu.
Xiaomi diverzifikuje
Canalys si rovněž povšiml, že Xiaomi dosáhlo nejvyššího objemu dodávek chytrých náramků od posledního kvartálu 2020, a to díky silné poptávce po náramcích Mi Band 9 a hodinkách Redmi Watch 5.
Graf 1 – Vývoj trhu chytrých náramků a hodinek podle výrobců
„Takto diverzifikované nabídky umožňují společnosti Xiaomi zaměřit se na více cenových segmentů, což jí pomáhá získat větší podíl na trhu,“ podotkl Jack Leathem z Canalysu. „Důraz na základní produkty však vedl k 9% meziročnímu poklesu průměrné prodejní ceny, což je nejnižší úroveň pro Xiaomi od prvního čtvrtletí 2021.“
Povadlé vyspělé trhy
„Trh s chytrými náramky a hodinkami se vyznačuje regionálními rozdíly, přičemž rozvíjející se trhy vykazují silný růstový potenciál, zatímco Severní Amerika se potýká s problémy,“ uvedla Cynthia Chenová z Canalysu.
Rozvíjející se trhy podle Chenové nabízejí prodejcům možnost expanze prostřednictvím cenově výhodných zařízení, což dokazuje úspěch řady náramků Xiaomi a Galaxy Fit3 společnosti Samsung, které podpořily růst v Latinské Americe a v regionu EMEA.
Graf 2 – Podíl kategorií na trhu
Konkurence se přiostřuje
„Trh základních nositelných náramků oživilo zavedení AMOLED displejů a pokročilých sledovacích funkcí,“ všiml si Leathem. „Produkty základní úrovně jsou stále na vzestupu, zejména díky novým zákazníkům na rozvíjejících se trzích, kteří hledají cenově dostupný přístup k prémiovým funkcím.“
Takováto demokratizace špičkových technologií podle Canalysu zvýšila očekávání spotřebitelů od nositelných zařízení, ale také zintenzivnila konkurenci, snížila ziskové marže a tlačila na prodejce, aby inovovali.
Graf 3 – Podíly výrobců podle dodávek a hodnoty
„Aby si prodejci udrželi konkurenceschopnost, musejí i nadále investovat do softwaru a hardwaru, které jim pomohou dostat se do čela odvětví, například prostřednictvím poznatků založených na strojovém učení, dvouprocesorové architektury a pokročilého sledování spánku,“ uzavírá analytik.
Zdroj: Canalys