Cartridge na českém trhu podle GfK

30. 4. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Retail and Technology Director, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Dynamika meziročního růstu prodejů cartridgí dosáhla za loňský rok dvojciferné výše. Konkrétně se ve sledovaných distribučních kanálech prodalo o 12 % více jednotlivých kusů tohoto sortimentu, přičemž tržby vzrostly jen o procento nižším tempem. Za jednotlivé cartridge zaplatili v loňském roce kupující v průměru 610 korun.

Objem prodeje cartridgí do inkoustových tiskáren převýšil v minulém roce prodeje tonerů do laserových zařízení 4,7násobně. V kusech obě tato provedení meziročně vzrostla v podobné míře o více než desetinu, v tempu nárůstu tržeb se však lišily.

Zatímco balení inkoustové cartridge se vloni prodávalo za cenu v průměru o 4 % vyšší než v roce 2010, průměrná investice do balení tonerů pro laserová zařízení naopak o 4 % klesla. Navzdory tomuto poklesu však investice do tonerů několikanásobně převyšovala průměrnou cenu inkoustových cartridgí, a tak v obratu oba tyto segmenty zaujímaly v loňském roce zhruba polovinu.

Podíl objemu originálních výrobků meziročně posílil na necelých 80 % objemu trhu,  v hodnotě váha tohoto segmentu dosáhla 85 %. V loňském roce spotřebitelé zaplatili za jednotlivé originální cartridge již méně než 700 korun, do neoriginálních výrobků investovali mírně přes 400 korun.

Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).


GfK Czech

bitcoin školení listopad 24

 

Autor pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data