Češi nedůvěřují moderním způsobům platby přes internet

19. 1. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Průzkum platební brány PayU ukazuje, že většina českých nakupujících na internetu má mezery ve znalostech možností plateb za zboží a jejich bezpečnosti. Co je pro zákazníky e-shopů při platbách nejdůležitější?

Češi nedůvěřují moderním způsobům platby přes internetPodle průzkumu na vzorku 1 186 respondentů z České republiky, kladou čeští on-line zákazníci důraz na maximální ochranu osobních údajů, rychlost průběhu transakce a její jednoduchost. Ve všech možnostech plateb se však zcela nevyznají.

Jako nejbezpečnější respondenti vnímají bankovní převod, následně dobírku a pak hotovostní platbu při osobním převzetí. Naopak nedůvěra panuje u plateb kartami či platebními tlačítky bank.

Podle odborníků však platby platebními tlačítky patří k nejbezpečnějším způsobům. Vratislav Kříž, produktový specialista přímého bankovnictví z Raiffeisenbank, k problému uvedl: : „Platební brána, na kterou se klient dostane pomocí platebního tlačítka, je zabezpečena stejně jako internetové bankovnictví. Transakce dále probíhají v systému konkrétní banky a obchodníci se o nich dozvědí zpravidla nejrychleji. Podobně bezpečné jsou také platby platebními kartami v případě, že využívají technologii 3D Secure vyvinutou na bázi aplikace kartovou asociací.

Nejpohodlnější a nejrychlejší respondentům připadají taktéž bankovní převody. Platba převodem však mezi bankami trvá jeden až dva pracovní dny a e-shop tak do té doby nemůže zboží expedovat. Stejně tak je na pováženou vnímání pohodlí, jelikož při platbě bankovním převodem musí uživatel vyplnit celou řadu údajů. Tyto bariéry například platba platebními tlačítky odbourává. Při platbě kartou je pak nutné vyplnit pouze jedno, respektive dvě čísla.

Poraďte svým zákazníkům

Z průzkumu vyplývá neznalost platebních možností a s nimi spojených rizik a výhod při nákupu na internetu. Bankovní převody a dobírku již zákazníci důvěrně znají. Zkušenosti chybí především v oblasti plateb kartou, elektronických peněženek a platebních tlačítek. Přidanou hodnotou pro zákazníky tak může být jednoduchý průvodce platbami přes internet, který nabídnete ve svém e-shopu.


 

Vnímání jednotlivých platebních metod z hlediska vlastností

bitcoin školení listopad 24

PayU: Vnímání jednotlivých platebních metod z hlediska vlastností

Zdroj: PayU

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data