Češi nejčastěji nakupují v čínských, německých a amerických e-shopech (PayPal)

25. 8. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © vilisov - Fotolia.com
... nepočítáme-li ty tuzemské, samozřejmě. Průzkum PayPalu a GfK však ukázal, že čeští spotřebitelé častěji hledají v nabídkách zahraničních e-shopů. Motivací už není pouze cena, ale také dostupnost, kvalita nebo větší výběr.

Z průzkumu společností PayPal a GfK vyplývá, že již více než tři čtvrtiny českých on-line spotřebitelů nakupují v e-shopech. Z odpovědí respondentů vyplývá, že čeští zákazníci sice i nadále preferují zejména tuzemské obchody, ale jejich odvaha nakupovat v zahraničí roste.

Průzkum uvádí, že 16 % oslovených zákazníků nakupuje v zahraničních e-shopech alespoň jednou za půl roku. Mezi českými on-line zákazníky přitom vedou internetové obchody v Číně, kde nakoupila už více než polovina z nich. Další v pořadí byly obchody z Německa, USA a Spojeného království.

Důvody, proč Češi nakupují v zahraničních e-shopech, se podle průzkumu mění. Cena je důležitá pouze v případě čínských obchodů, zatímco jinde rozhoduje dostupnost zboží, které není možné dostat doma, a důležitá je pro ně také vyšší kvalita produktů, příznivý směnný kurz či větší výběr zboží a stylů.

Čechy přitom nejvíce táhne do zahraničních e-shopů oblečení, které nakupuje více než třetina respondentů. Až za oblečením následuje spotřební elektronika, kterou takto nakupuje 28 % respondentů, a hračky, které kupuje 15 % oslovených.

bitcoin školení listopad 24

Pokud jde o platební metody, tak měl PayPal měl coby zadavatel průzkumu jistě radost z toho, že je mezi českými spotřebiteli nejoblíbenějším způsobem platby za nákupy v zahraničí. Jeho službu využívá 36 % respondentů, zatímco druhou nejoblíbenější metodu, platbu kartou, používá 33 % českých online nakupujících.

Zdroj: PayPal

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti