České e-shopy o vánoční sezóně utržily 18,5 miliardy korun

11. 1. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Felix Jork - Fotolia.com
Údaje zveřejněné nákupním rádcem Heureka.cz ukazují, že zákazníci utratili v e-shopech v rámci předvánoční sezóny více než 18,5 miliardy korun.

Oproti loňskému roku tržby e-shopů stouply o 15 %, uvádí Heureka.cz. Počet nákupů uskutečněných přes chytré telefony měl vyrůst dvojnásobně. Sezónu významně ovlivnila intervence ČNB ze začátku listopadu.

Také díky tomu začali na internetu nakupovat zákazníci s předstihem. V týdnu po vyhlášení intervence utratili zákazníci na internetu téměř 2 miliardy korun,“ uvedl k tomu Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Oproti minulým rokům se posunul vrchol vánočních nákupů z druhého na třetí prosincové pondělí.

Prodejně nejsilnějším dnem bylo až třetí prosincové pondělí 16. 12. V tento den utratili zákazníci na internetu zhruba 650 miliónů korun,“ uvedl Tomáš Braverman, ředitel Heureka.cz.

Ačkoliv intervence odstartovala vánoční nákupy dřív, určitě dřív nekončily. Mnoho zákazníků nechávalo nákupy i na internetu na poslední chvíli. Dvě pětiny e-shopů nabízely garanci dodání do Vánoc ještě při objednání pouhé 4 dny před Štědrým dnem,“ dodal.

Mezi hity letošních Vánoc patřily chytrý telefon Samsung Galaxy S 3 mini, Playstation 4 a Sony Xperia L. Velmi oblíbené byly také parfémy.

Rekordní mobilní nákupy

Rekordních čísel dosahovaly nákupy přes telefony a tablety, což ukazují čísla serveru Aukro, kde zákazníci za vánoční dárky nakoupené přes mobilní zařízení utratili zhruba 70 miliónů korun. Podle Michaely Papežové z Aukro.cz se počet mobilních nákupů vyšplhal na dvojnásobek loňského roku.

bitcoin školení listopad 24

Nejoblíbenější platební metodou za on-line nákupy v období před Vánoci byla platba kartou, kterou se uskutečnilo 28 % transakcí, přičemž vloni to bylo 21 %. Hned za tím zákazníci nejčastěji využívali tlačítko ČS (25 %).

Zdroj: Heureka.cz

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti