České e-shopy objevují možnosti affiliate marketingu (VIVnetworks.com)

6. 5. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © varijanta - Fotolia.com
Síť VIVnetworks.com v roce 2015 evidovala 921 tisíc objednávek v hodnotě 1,1 miliardy korun. Celkovou hodnotu objednávek realizovaných v ČR skrze model partnerského marketingu přitom firma odhaduje na 3 miliardy korun.

Koncept affiliate marketingu, tedy reklamního modelu, ve kterém zadavatel neplatí za zobrazení či proklik, ale vyplácí provize za prodej realizovaný na základě zobrazované reklamy, se podle společnosti VIVnetworks.com zabydluje v českých internetových obchodech.

Síť VIVnetworks.com, která poskytuje služby v této oblasti, například za roku 2015 eviduje 60 % nárůst obratu a čtvrtinový nárůst počtu spolupracujících e-shopů. Za celý rok 2015 síť eviduje 921 tisíc objednávek v hodnotě 1,1 miliardy korun.

VIVnetworks.com uvádí, že affiliate marketing e-shopům generuje kolem 10 % obratu, výjimkou však nejsou ani takové obchody, kterým tvoří až 15 %. Prostor pro další rozmach tohoto modelu je přitom podle společnosti stále velký.

Hrubým odhadem může být celkový obrat e-shopů v affiliate marketingu v České republice za loňský rok až 3 miliardy korun,“ uvedl Robert Studený, COO společnosti VIVnetworks.com.

bitcoin školení listopad 24

Zákazníci do e-shopů podle VIVnetworks.com přichází na základě nejrůznějších forem reklamy. Nejvíce zákazníků (35 %) je osloveno prostřednictvím obsahových webů a blogů, u kterých nejlépe fungují recenze, PR články nebo různá doporučení. Necelých 20 % zákazníků reaguje na cashbacky a 25 % na kupóny.

Zdroj: VIVnetworks.com

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data