Český trh s klávesnicemi v roce 2010 podle GfK

28. 2. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor:
Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Za rok 2010 se prodalo o 2 % méně klávesnic než v předchozím roce. V posledním kvartále uplynulého roku již objemové prodeje vzrostly zhruba o desetinu v porovnání s předchozím rokem, což do určité míry koresponduje i s oživením trhu stolních počítačů, k jejichž výbavě patří.

Ač klávesnice představují z pohledu investice relativně nízkou částku, přesto celková průměrná cena ještě meziročně klesla. V loňském roce se tyto periferie prodávaly v průměru  za necelých 360 Kč. Zhruba třetina klávesnic se vloni prodala v cenovém rozmezí 150 až 250 Kč a dále více jak čtvrtina v ceně od 250 do 500 Kč. Meziroční pokles podílu zaznamenal cenový top segment klávesnic od 1500 Kč, který v obratu klesl o 4 procentní body na 14% podíl.

Také v minulém roce se klávesnice prodávaly nejčastěji v provedení s kabelem, které tvořilo 85 % celkového trhu. Rádiové klávesnice se sice prodávaly v menší míře, ale obrat s nimi dosáhl v loňském roce již třetinového podílu. Toto provedení se v rámci sledovaných distribučních kanálů dařilo vloni prodávat v relativně největší míře v Consumer Electronic Stores. Takřka 40 % všech klávesnic se však prodalo v Computer Shops a jedna čtvrtina v System Houses.

bitcoin školení listopad 24


GfK CzechVýsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference