Český trh skenerů v roce 2010 podle GfK

28. 3. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor:
Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Skenery čelí i nadále značné konkurenci stále levnějších multifunkčních zařízení. Cenová šíře jejich nabídky začíná také u jednoduchých a levných modelů, které jsou však nejméně konkurenceschopné vůči levným multifunkčním zařízením. Ze sortimentu skenerů se tak častěji prodávají přístroje dražší, tedy lépe vybavené, rychlejší, větších formátů a v poslední době také profesionální skenery.

Za loňský rok se v porovnání s předchozím rokem prodalo přibližně stejné množství skenerů, trh narostl v objemu pouze o necelé 1 %. Tržby však dosáhly, podobně jako před rokem, 10% nárůstu díky prodejům dražších přístrojů. V loňském roce činila průměrná investice do skeneru 4 100 Kč, což bylo ve srovnání s průměrnou cenou multifunkčních zařízení téměř o 700 Kč více.

Své místo na trhu si v uplynulém roce budoval segment přístrojů s vysokým rozlišením nad 4800 dpi. Tyto skenery se vloni na celkovém objemu komodity podílely ze 6 %. Jejich podíl v průběhu roku postupně narůstal a v prosinci dosáhl dokonce dvojnásobku celoroční hodnoty. Přes polovinu loňského objemu prodeje se zrealizovalo v System Houses, kde se v rámci sledovaných odbytových cest prodávaly relativně nejdražší přístroje. V ceně nad 600 eur se vloni prodalo 5 % skenerů, které se na celkových tržbách podílely z jedné čtvrtiny.


 

bitcoin školení listopad 24

GfK CzechVýsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys