Český trh tiskového spotřebního materiálu podle GfK

13. 5. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Consumer Choices Director CZ&SK, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Prodeje tiskových náplní vzrostly ve sledovaných distribučních kanálech za loňský rok ve srovnání s předchozím rokem o 4 %. Meziroční přírůstky zaznamenaly v objemu i v hodnotě prodeje jak inkoustové cartridge, tak i tonery. V průměru investovali kupující vloni do inkoustových cartridgí 400 korun a za tonery zaplatili 1700 korun za jeden kus.

Právě o vícekusová balení vzrostl meziročně zájem spotřebitelů. Z celkového objemu inkoustových cartridgí se v minulém roce prodala již každá pátá v „multipacku“. Vzhledem k nižší ceně výrobků z těchto balení při přepočtu na jeden kus se však podíl inkoustových cartridgí prodaných v sadě podílel na loňských tržbách pouze 14 %.

U tonerů představoval podíl balení po více kusech necelých 6 % loňského objemu. Na rozdíl od inkoustových cartridgí se však v těchto baleních prodávaly ze sortimentu tonerů v průměru ty nepatrně dražší, a tak jejich podíl na tržbách se rovněž blížil 6 %.

Na konci minulého roku zaznamenaly nárůst podílu také „non-genuine“ náplně. V loňském prosinci představoval objemový podíl neoriginálních inkoustových cartridgí již 24 %, u tonerů přesáhl 25 %. Růst podílu tohoto segmentu náplní pokračoval i v prvních dvou měsících letošního roku.

Na začátku letošního roku – v lednu a únoru – se ve srovnání se stejným obdobím roku 2012 prodalo na jedné straně tonerů o necelou pětinu více, na druhé straně inkoustových cartridgí téměř o desetinu méně. V průměru však kupující zaplatili za jednu inkoustovou catridge nebo toner na začátku letošního roku částku nižší – v řádu jednotek procent – než před rokem.


 

bitcoin školení listopad 24

GfKVýsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Consumer Choices, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Autor pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Consumer Choices se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Consumer Choices (původně Retail and Technology) působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference