Čeští prodejci ICT utržili v roce 2014 výrazně více než slovenští

5. 2. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Podle údajů statistických úřadů rostly tržby za ICT zboží v ČR dvojciferně, na Slovensku však jen o pár procent.

V prosinci 2014 se v českém maloobchodě (vč. prodeje pohonných hmot - CZ-NACE 47) sezónně očištěné tržby zvýšily reálně meziměsíčně o 1,1 % a meziročně očištěné o kalendářní vlivy vzrostly o 4,6 %. Neočištěné tržby se zvýšily meziročně o 5,8 %.

Nejvíce rostly tržby z prodeje zboží přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 23,8 %) a z prodeje počítačového a komunikačního zařízení (o 19,2 %). Zde také nadále dochází k poklesu cen.

Za celý rok 2014 vzrostly tržby v maloobchodě meziročně o 2,8 %. Kromě listopadu překročily tržby ve všech měsících roku 2014 úroveň srovnatelného období 2013. Nejméně rostly v 1. čtvrtletí (o 2,2 %) a nejvíce ve 4. čtvrtletí (o 3,5 %).

Nejvyšší růst zaznamenal prodej zboží přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 19,7 %). Ve specializovaných prodejnách rostly tržby za počítačová a komunikační zařízení (o 17,2 %).

Slovenský trh ICT v mírném růstu

Na Slovensku vzrostly tržby za vlastní výkony a zboží v prosinci meziměsíčně v maloobchodě o 0,3 % a ve velkoobchodě o 1,2 %.

Celkové zvýšení maloobchodních tržeb o 4,3 % negativně ovlivnil pokles tržeb z prodeje ICT zařízení o 7,9 %. Podobná byla situace ve velkoobchodě, kde sice celkové tržby rostly meziměsíčně o 4,6 %, ale v ICT klesly o 9,9 %.

bitcoin školení listopad 24

Celkově v roce 2014 vzrostly na Slovensku maloobchodní tržby o 3,6 %. Prodej ICT ve specializovaných prodejnách k tomuto růstu přispěl meziročním navýšením o 2 %.

Celkové tržby ve velkoobchodu se meziročně zvýšily o 7 %, avšak velkoobchod s ICT zbožím vykázal za celý rok pokles o 4,8 %.

Zdroj: Český statistický úřad, Štatistický úrad SR

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data