Channel manažer roku 2013: Pozici obhájil Jindřich Váša, Lenovo

5. 5. 2014
Doba čtení: 8 minut

Sdílet

Autor: ChannelWorld (Lenovo, TP-Link, Epson)
ChannelWorld nechal své čtenáře nominovat nejlepší channel manažery na českém a slovenském trhu. O finálním pořadí tří nejlepších rozhodlo hodnocení předních distributorů. Kdo jsou ti nejlepší a co o sobě prozradili v rozhovoru?

Nominovat své favority mezi top channel manažery mohli čtenáři (reselleři, distributo-ři a výrobci) v rámci ChannelWorld Awards a také prostřednictvím on-line formuláře na ChannelWorld.cz a ChannelWorld.sk.

Každá společnost mohla jmenovat daného channel manažera na základě jeho zásluh v roce 2013 pouze jednou. Celkem nominovalo svého favorita přes 200 z vás. Přes opakované upozornění, že jde o ocenění pro zástupce výrobců, nás překvapil nemalý po-čet hlasů pro manažery z řad distributorů. Bereme to jako inspiraci pro příští ročník.

Redakce ChannelWorldu vybrala tři manažery s nejvyšším počtem nominací a nechala je ohodnotit výkonnými zástupci a produktovými manažery jejich distributorů (ABC Data, Agem SK, AT Computers, eD system Czech a eD system Slovakia a SWS).

Z výsledného hodnocení vzešlo pořadí top 3 channel manažerů roku 2013.

Tab.: Průměrné hodnocení channel manažerů jejich distributory (1 – nejlepší; 5 – nejhorší)

Channel manažer Společnost Péče o partnerskou síť a její rozvoj Řízení jednotlivých prodejních kanálů Meziroční nárůst obratu Inovace v partnerském programu Celkový průměr
Jindřich Váša Lenovo 1,00 1,25 1,50 1,00 1,19
Martin Rak TP-Link 1,75 2,75 1,50 1,67 1,92
Marcel Divín Epson 2,75 2,25 3,25 2,25 2,63

Zdroj: ChannelWorld


1. Jindřich Váša

Jindřich Váša, LenovoPozice, společnost: channel sales manager, Lenovo CZ

Počet let působení na současné pozici/ve společnosti: 3 roky/11 let (vč. IBM)

Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 20 let

Nárůst obratu přes partnery za rok 2013: 24 % (prodej v ČR pouze přes partnery)

Na jakých aktivitách či iniciativách, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste se vloni podílel?

Nadále pokračujeme v nastaveném systému spolupráce a snažíme se být blíže k našim partnerům, a to jak při osobních schůzkách, tak účastí na distributorských setkáních. Vloni jsme opět obnovili „Snídaně s Lenovem“, kdy pořádáme vlastní roadshow po regionech Čech a Moravy a představujeme partnerům naše produkty a nové trendy.

Jaké jsou vaše hlavní plány s partnerským programem/v partnerské podpoře pro rok 2014?

I letos chceme navázat na úspěšnou spolupráci s obchodními partnery a pokračovat v nastavené úrovni. Soustředíme se také na zlepšení podpory v dostupnosti produktových informací a partneři se též mohou těšit na další rozšíření portfolia produktů Lenovo na našem trhu.

Na které prodejní kanály se budete především orientovat v roce 2014?

Nesoustředíme se na podporu jednoho či druhého kanálu, ale snažíme se prodávat naše produkty skrz všechny obchodní partnery, kteří s námi chtějí spolupracovat. Samozřejmě díky postupnému zařazování nových produktů do portfolia se stáváme zajímavějšími i pro partnery, se kterými jsme doposud spolupracovali pouze okrajově nebo vůbec.

Co vás na vaší práci nejvíce baví?

Právě spolupráce s obchodními partnery na všech úrovních – od řešení problémů, uzavírání obchodu až po setkávání na neoficiálních akcích ;-). A také mám obrovské štěstí na všechny své kolegy, kteří tvoří ten nejlepší a zároveň i lidsky nejúžasnější tým lidí, který může existovat.

Co je na prvním místě v seznamu zásadních věcí, které byste chtěl ve svém životě alespoň jednou zažít/udělat?

Napadá mě hrozná spousta možných odpovědí… Ale na prvním místě co bych chtěl zažít? Tak třeba nemýlit se a vidět do budoucnosti.

Kterou „nejšílenější“ věc z tohoto seznamu jste již udělal?

Bohužel či bohudík žádný seznam tohoto typu nedělám. Nicméně podívám-li se zpět, tak jedna z „nejšílenějších“ věcí, kterou jsem kdy udělal, byl seskok padákem ze čtyř kilometrů po velmi malé přípravě… Ale bylo to fajn!

2. Martin Rak

Martin Rak, TP-LinkPozice, společnost: distribution channel sales manager for Czech and Slovakia, TP-Link

Počet let působení na současné pozici: 2,5 roku

Počet let působení ve společnosti: 2,5 roku

Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje:  18 let

Růst obratu přes partnery za rok 2013:  24 %

Na jakých aktivitách či iniciativách, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste se vloni podílel?

Důležité byly všechny akce, kde jsme se setkávali s našimi resellery a mohli jsme předávat informace o produktech, prodejní a marketingové podpoře. Například o rozvoji partnerského portálu tplinkpartner.cz.

Jaké jsou vaše hlavní plány s partnerským programem/v partnerské podpoře pro rok 2013?

Právě finalizujeme další fázi rozvoje partnerského programu, kterou bychom chtěli spustit v Q2. Půjde o zpřehlednění našeho prodejního kanálu a cílenou podporu pro každý segment trhu, ale nechte se překvapit :-).

Na které prodejní kanály se budete především orientovat v roce 2013?

Cílem je udržet náš široký záběr, a tím trochu vyrovnávat výkyvy na trhu. V SOHO segmentu chceme dál zlepšovat naši viditelnost v e-tailu a retailu a současně učit koncové zákazníky využívat výhody nových a velmi dostupných technologií, které nabízejí třeba výkonné Wi-Fi routery a extendery nebo technologie powerline. V SMB se chceme zaměřit na přímou podporu projektů a školení partnerů.

Co vás na vaší práci nejvíce baví?

Je to pro mě výborná příležitost pro využití zkušeností a realizaci představ o rozvoji značky. Určitě tomu pomáhají i skvělé výsledky, kterých TP-Link na českém a slovenském trhu dosahuje.

Co je na prvním místě v seznamu zásadních věcí, které byste chtěl ve svém životě alespoň jednou zažít/udělat?

V tomhle směru nejsem zrovna plánovací typ. Udělat nebo zažít opravdu zásadní věc, to se moc naplánovat nedá, takže žádný seznam nemám a ani neplánuji ho sestavovat. Nechávám se od života překvapovat, objevuji nové věci a vracím se k těm, které mě baví.

Kterou „nejšílenější“ věc z tohoto seznamu jste již udělal?

Jsem poměrně konzervativní, takže „nejšílenějším“ věcem se spíš cíleně vyhýbám. Mám pocit, že v dnešní době je někdy dost šílené vybalancovat práci, rodinu a ještě si najít čas i na vlastní aktivity.

3. Marcel Divín

Marcel Divín, EpsonPozice, společnost: key account manager, Epson

Počet let působení na současné pozici: 7 let

Počet let působení ve společnosti: 8,5 roku

Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 12 let (celkově v IT 19 let)

Nárůst obratu přes partnery za rok 2013: 6  %

Na jakých aktivitách či iniciativách, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste se vloni podílel?

Určitě jde o výrazné zlepšení komunikace s partnery v návaznosti na start nového partnerského programu, novou strukturu partnerů podle specializace se zaměřením na získávání nových regionálně orientovaných resellerů a nastavení pravidel pro podporu partnerů v tendrech.

Jaké jsou vaše hlavní plány s partnerským programem/v partnerské podpoře pro rok 2014?

Zásadní rozvoj partnerské sítě v rámci nového partnerského programu, užší výběr partnerů se zaměřením na kvalitu a tomu adekvátní ocenění naší vzájemné spolupráce a zlepšení komunikace mezi Epson account managerem a resellerem.

Na které prodejní kanály se budete především orientovat v roce 2014?

Zásadní orientace na partnery obsluhující SOHO/SMB kanál, tedy malé a střední firemní zákazníky postupnou integrací technologií Epson i do segmentu velkých korporací. Jednoduše řečeno firemní zákazník je ideálním zákazníkem Epsonu :-).

Co vás na vaší práci nejvíce baví?

Možnost aktivního vyhledávání nových obchodních příležitostí, práce s lidmi, možnost přímé komunikace s koncovými zákazníky a s tím spojený výběr nejvhodnějšího řešení, ale i možnost pomáhat partnerům nabízet a rozvíjet prodej našich produktů.

Co je na pevním místě v seznamu zásadních věcí, které byste chtěl ve svém životě alespoň jednou zažít/udělat?

Pro mě jsou nejdůležitější rodina a přátelé. Pokud zde bude vše skvělé, budu zažívat skvělé věci každý den :-).

bitcoin školení listopad 24

Kterou „nejšílenější“ věc z tohoto seznamu jste již udělal?

Zatím v zásadě žádnou, šetřím si ji, až budu starší a moudřejší :-).

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data