Chcete osobní informace spotřebitelů pro marketing? Něco za něco

28. 1. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © filograph - Fotolia.com
Studie IBM ukazuje, že spotřebitelé jsou ochotni sdílet s firmami své osobní informace, ale výměnou za to očekávají další výhody.

Podle průzkumu, kterého se zúčastnilo přes 30 000 spotřebitelů z celého světa, jsou lidé  ve srovnání s loňským rokem podstatně ochotnější sdílet s prodejci současnou polohu skrze GPS. Jejich počet se téměř zdvojnásobil a dosáhl 36 % respondentů.

Necelá třetina dotázaných spotřebitelů by s obchodníky sdílelo odkazy na své profily na sociálních sítích a 38 % by jim poskytlo své číslo na mobil k zasílání textových zpráv.

Co zákazník chce?

Přestože naprostá většina prodejců uvádí jako svůj cíl omnichannel retailing (tedy prodej pomocí mobilních, online i tradičních obchodních kanálů k zajištění propojeného a osobního přístupu k zákazníkům), zákazníci sami o něj přímo nežádají, uvádí IBM.

Zákazníci spíše očekávají, že budou moci využít při nakupování technologie stejně, jako v jiných oblastech života.

Nejdůležitější je pak pro zákazníky podle studie konzistence cen napříč různými nákupními kanály. Cení si také možnosti dopravit domů zboží, které právě není skladem, a možnosti sledovat stav objednávky.

Důležitý je také konzistentní sortiment napříč všemi nákupními kanály a možnost vrátit přes internet nakoupené zboží na prodejně.

bitcoin školení listopad 24

Přestává hrozit showrooming?

V roce 2013 uvedlo 84 % respondentů, že provedli svůj poslední nákup (mimo potravin) v kamenném obchodě. Letos se jejich počet snížil na 72 %. Překvapivě však za tímto trendem podle IBM nestojí „showrooming” - proces, kdy si spotřebitel zboží prohlédne v obchodě, ale nákup provede na internetu.

Přestože takto postupovalo více respondentů než loni (8 % namísto loňských šesti), jen 30 % všech on-line nákupů údajně vycházelo z showroomingu, což představuje oproti loňským 50 % výrazný pokles. Většinu on-line nákupů (70 %) provedli nakupující, kteří směřovali přímo na web.

Zdroj: IBM

Čtěte dále

Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends