Check Point: Vzdělávací instituce jsou nejoblíbenějším cílem kybernetických útoků

5. 9. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: (c) Gorodenkoff - Fotolia.com
Průměrná vzdělávací nebo výzkumná organizace letos podle Check Pointu čelí 2256 kybernetickým útokům týdně.

Školy se snaží zkvalitňovat své služby a stále častěji využívají digitální platformy, což s sebou bohužel přináší rizika. Výzkumný tým kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies upozorňuje, že sektor vzdělávání a výzkumu čelí největšímu počtu kyberútoků, navíc obrovským náskokem na ostatní odvětví.

„V letošním roce čelí jedna vzdělávací nebo výzkumná organizace průměru 2256 kybernetickým útokům týdně. Jedná se sice o mírný pokles oproti stejnému období v loňském roce, ale i tak je vzdělávání a výzkum jednoznačně nejčastějším terčem kyberzločinců,“ říká Daniel Šafář, area manager Check Pointu pro region CEE.

Proč je právě tento sektor tak oblíbeným cílem kyberzločinců? „Jedním z možných vysvětlení je všudypřítomná digitalizace a vzrůstající závislost na online platformách pro studium, výuku a testování. Útočníci tak mají mnoho příležitostí, jak zaútočit,“ vysvětluje Daniel Šafář.

„Vzdělávací organizace navíc pracují s množstvím citlivých a velmi cenných informací o studentech, což je pro hackery lákavé. Stále větší hrozbou je také ransomware. Například v květnu čelily vlně nebezpečných ransomwarových útoků americké školy,“ dodává.

Největší množství útoků zaznamenaly v roce 2023 vzdělávací organizace v regionu APAC, a to v průměru 4529 útoků týdně na jednu společnost. Evropa na druhém místě pak zaznamenala největší meziroční nárůst útoků na vzdělávací a výzkumné společnosti, a to 11 %.

bitcoin školení listopad 24

Velkým strašákem pro vzdělávací instituce jsou ransomwarové útoky. Ale tradičně nejrozšířenější hrozbou jsou zejména různé phishingové podvody, které napodobují zprávy od známých společností a snaží se z učitelů a žáků vylákat citlivé informace.

Zdroj: Check Point Software Technologies

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti