Chrome dosáhl 20% podílu mezi prohlížeči, Firefox dál ztrácí

5. 8. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © M.studio - Fotolia.com
Zatímco Chrome poprvé pokořil 20% hranici, Firefox se z druhé strany blíží k té 15%.

Podle údajů společnosti Net Applications, která monitoruje prohlížeče a operační systémy uživatelů navštěvujících webové stránky, přinesla údaje o prohlížečích za červene 2014.

Google Chrome v tomto měsíci poprvé překonal 20% hranici a dosáhl rekordního podílu 20,4 %, což znamená druhé místo za Internet Explorerem, jehož libovolnou verzi používalo 58 % uživatelů.

Liška ztrácí dech

Jisté hranici se blíží i Mozilla Firefox, ovšem z druhé strany. Devět po sobě jdoucích měsíců poklesu snížilo podíl tohoto prohlížeče na 15,1 % a hrozí mu propad pod patnáctiprocentní čáru.

Pro Mozillu je situace mimořádně nepříznivá, neboť jí v listopadu 2014 končí smlouva s Googlem. Z toho, že je Google defaultním vyhledávačem Firefoxu, pochází velká většina jejích příjmů. V roce 2012 (novější údaje nejsou k dispozici) Google Mozille zaplatil 272 milionů dolarů, které tvořily celých 88 % jejího obratu.

Mozilla tak bude mít podstatně slabší pozici při vyjednávání o nové smlouvě, než by měla například v roce 2011, kdy byl podíl Firefoxu více než dvojnásobný oproti dnešku.

bitcoin školení listopad 24

Daleko za první trojicí pak zůstávají prohlížece Safari (5,2% podíl) a Opera (1% podíl).

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends