Cisco: Zájem o biometrické přihlašování k firemním PC roste dvouciferně

20. 12. 2021
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Bits and Splits - Fotolia.com
O biometrické autentizace je největší zájem ve finančních službách, následuje školství a zdravotnictví. Celkový počet mobilů s biometrií v od května 2020 do června 2021 vzrostl o 12 %.

Společnost Cisco informuje, že podniky po celém světě stále více upřednostňují takzvanou multifaktorovou autentizaci (MFA) s využitím bezpečnostních klíčů nebo čteček biometrických údajů zabudovaných v noteboocích a chytrých telefonech.

Podle zprávy Duo Trusted Access Report se za uplynulý rok zvýšil počet přihlášení prostřednictvím MFA systému Cisco Duo o 39 %. Ještě výraznějším tempem pak ve stejném období posilovalo samotné biometrické přihlašování, které si připsalo růst o 48 %.

Posilování bezpečnějších vícefaktorových způsobů autentizace podle Ciska ilustruje například fakt, že 71 % mobilních zařízení zákazníků Duo užívaných k pracovním účelům má nastaveno biometrické ověřování. Celkový počet mobilů s biometrií přitom vzrostl o 12 %.

Zpráva dále odhalila, že biometrické autentizace nejrychleji expandují v segmentu finančních služeb, kde jejich počet meziročně vzrostl o 1 100 %. Vysoká čísla vykazují také školství (770 %), zdravotnictví (580 %) nebo IT a telekomunikace (160 %).

bitcoin školení listopad 24

Celkově se počet MFA přihlašování prostřednictvím Duo zvýšil o 39 %, přičemž ze sledovaných zemí nejvyšší nárůst vykázaly Filipíny (154 %) a Indie (80 %). MFA autentizace ale rostou i v Kanadě (46 %), Velké Británii (40 %), Austrálii (21 %) či Spojených státech (11 %).

Zdroj: Cisco

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends