Co to je USP a jak ho využít?

30. 6. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: Shoptet
Abyste se v záplavě ostatních internetových obchodů neztratili, musíte návštěvníky zaujmout. Právě k tomu slouží Unique Selling Proposition (USP) neboli jedinečný prodejní argument.

Přesvědčte zákazníky, aby do vašeho obchodu nejen vstoupili, ale aby také nakoupili, a v ideálním případě aby se i nadále vraceli. Právě k tomu slouží Unique Selling Proposition (USP) neboli jedinečný prodejní argument. Ačkoli je v současné době konkurence vážně obrovská, kvalitní USP vám pomůže získat nové zákazníky.

Poprvé byl koncept USP představen v Americe již na počátku 40. letech 20. století. Jeho hlavní myšlenkou je podat návštěvníkům-potenciálním zákazníkům racionálně znějící důvody, proč by se lidé měli rozhodnout pro nákup právě ve vašem e-shopu. Každý obchod, obzvláště ten internetový, by totiž měl mít své „nej“, tedy něco, kvůli čemu se v něm vyplatí nakoupit.

USP se tvoří podle tří základních pravidel:

1. Reklama nemá obsahovat prázdná slova a nicneříkající fráze, ale reálné argumenty, proč nakoupit právě u vás.

2. Reklama musí být pravdivá! Netvrďte zákazníkům, že jim zaručíte nejrychlejší dobu dodání, nejširší sortiment nebo nejkvalitnější servis jen z důvodu, abyste vypadali lépe než vaše konkurence. Jakmile kupující zjistí, že jste jej oklamali, již do vašeho obchodu nezavítá. V horším případě se navíc o svou neblahou zkušenost podělí s ostatními.

3. Reklama by měla být natolik účinná, aby oslovila co největší množství lidí z cílové skupiny
a pomohla „přetáhnout“ zákazníky od konkurence k vám.

Jako jedinečný prodejní argument můžete využít takřka cokoliv. Stačí umět sebe a svůj obchod dobře prodat. Pokud nabízíte zboží od exkluzivních zahraničních i domácích dodavatelů nebo dokonce prodáváte vlastní tvorbu, nebojte se o tom zákazníky informovat, obzvlášť v případě, že produkty stejného druhu nenabízí nikdo jiný, nebo je vaše konkurence velmi malá (a vy jste zkrátka ti nejlepší).

Zaměřujete-li se na prodej běžného spotřebního zboží, je potřeba své argumenty dobře promyslet. Ale i v tomto případě můžete získat za málo peněz hodně muziky. Upozorněte zákazníky na fakt, že váš e-shop disponuje nejširší nabídkou produktů ve svém oboru.

Je-li naopak vaše nabídka omezená na určitý druh zboží, kterému ale velmi dobře rozumíte, mohou být vaší přidanou hodnotou odborné znalosti, poradenství a profesionální servis. Také rychlost je v současnosti velmi důležitým aspektem, ke kterému zákazníci přihlížejí. Pokud budete zboží expedovat a dodávat rychle, úspěch máte zaručen.

bitcoin školení listopad 24

Jeden z argumentů, který v současné době již příliš nezaujme, je nízká cena. Samozřejmě, že na cenu zboží hledí stále velké množství lidí, ale e-shop s příliš nízkými cenami působí v některých případech spíše nedůvěryhodně. Snažte se tedy zaujmout raději jinými prostředky, nebo si zvolte „hlavní“ jedinečný prodejní argument a nízkou cenu připojte jako příjemný bonus navíc.

Autor je CEO společnosti Shoptet.cz.

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends