Co všechno lze na e-shopu změřit

27. 1. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: ChannelWorld
Proč věnovat čas analytickým nástrojům? Při provozování e-shopu a jeho rozvoji se potřebujte správně rozhodovat, a proto musíte mít správná a jasná data.

Jen díky analytickým nástrojům můžete vědět, zda například změna grafiky, funkcí nebo sortimentu fungovala nebo ne.  Samozřejmě se to týká i vyhodnocování marketingových kampaní a jednotlivých nástrojů. Pouze tak zjistíte, zda funguje komunikace na sociálních sítích nebo PPC reklama.  Zároveň se poučíte ze svých chyb a nebudete je opakovat.

Většina e-shopových řešení má nějaký modul sledující data týkající se průtoku zboží. Často můžete sledovat objednávky, obrat nebo zjistit nejprodávanější zboží. Většina e-shopařů současně využívá nástroj Google Analytics, který je zcela zdarma a zajistí dostatek dat. Abyste se v údajích neztratili, soustřeďte se na jen na ta důležitá data. Co vlastně potřebuje vědět?

U návštěvnosti e-shopu je velmi důležité sledovat, který zdroj přivedl nejvíce lidí a jaká je konverze (návštěvník, který skutečně nakoupil).

Míra opuštění pak ukazuje, kolik lidí přišlo na vaše stránky pouze jednou a jak dlouhou tam byli. Obvyklá míra opuštění e-shopů se pohybuje kolem 25- 50 %. Pokud je to více, pak zdroj, ze kterého lidé přicházejí, pravděpodobně oslovuje nesprávnou cílovou skupinu.
V případě, že je celková míra opuštění vysoká, zvažte revizi svého internetového obchodu. Sledujte také, který zdroj vám přináší nejvíce tržeb, největší objednávky a největší poměr konverze.  Podle toho můžete efektivně řídit například PPC reklamu.

Abyste měli správná čísla, je nutné s daty pracovat obezřetně a vyvarovat se chyb. Data sbírejte dlouhodoběji, porovnávejte stejné časové úseky i celkový měřený úsek. Posilujte silné zdroje ziskovosti a nacházejte slabá místa a cesty ke zlepšení těch méně výkonných.

Zákazníky byste rozhodně neměli brát jako celek, ale segmentovat je do skupin, které pak oslovujte cíleně. Při hodnocení dat používejte selský rozum a data z webu dávejte do spojitosti s účetnictvím a prosperováním firmy.

Nezapomínejte také, že na webu změříte jen on-line dění, nereflektuje to například vrácené zboží, zákaznický servis, zásoby na skladě atd.

bitcoin školení listopad 24

Se sbíráním dat a analýzou začněte co nejdříve. Pokročilou analytiku nechte na starost profesionálům, kteří znají limity měřících nástrojů a dokáží pracovat s velkým objemem dat. Nesnažte se pochopit všechny data, která získáte, soustřeďte se jen na ta, která potřebujete. Jinak se v informacích ztratíte.


Autor je CEO společnosti  Shoptet.cz.

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data