ČOI: Čtyři z pěti kontrolovaných obchodníků chybují při výprodejích a v akčních cenách

23. 8. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
V průběhu 2. čtvrtletí 2012 zkontrolovala Česká obchodní inspekce 753 prodejních míst, kde bylo nabízeno zboží za akční ceny nebo probíhaly výprodejní akce, a porušení jedné nebo více povinností zjistila v téměř 40 % z nich.

ČOI: Při výprodejích a akčních cenách obchodníci chybují ve 40 %V období od 1. 4. 2012 do 30. 6. 2012 provedla ČOI v rámci kontrolní akce zaměřené na kontrolu nabídky a prodeje zboží za akční ceny a zboží ze sezónních slev celkem 753 kontrol.

V 285 případech, tj. 37,9 %, zjistila porušení zákona o ochraně spotřebitele a dalších obecně závazných právních předpisů.

Kontrolní akce probíhala na celém území České republiky bez ohledu na formu nabídky a prodeje zboží a poskytování služeb, včetně internetového obchodu.

Při 100 kontrolách (27 % případů) ČOI zjistilo porušení povinnosti prodejce informovat spotřebitele v souladu s cenovými předpisy o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb. V téměř čtvrtině případů inspektoři zjistili, že obchodníci nesprávně účtují své výrobky a služby.

V 67 případech (18 % zjištění) porušili prodávající informační povinnosti stanovené zákonem (§§ 9-11) a ve 21 případech (6 % zjištění) jim bylo prokázáno užívání nekalých obchodních praktik.

V průběhu kontrolní akce vydali inspektoři zákaz prodeje výrobků, které nesplňovaly podmínky pro uvedení na trh, v celkovém množství 1 459 ks. Hodnota zakázaného zboží činila 304 235 Kč. Za tato porušení ČOI uložila 276 pokut v celkové výši 1 454 500 Kč.

„Při prodeji zboží ve slevě trvale prodávající porušují zejména zákon o ochraně spotřebitele. Ve srovnání s výsledky kontrol v prvním čtvrtletí byl počet porušení zjištěných ve druhém čtvrtletí letošního roku o cca 4 % vyšší,“ zhodnotila výsledek kontrol ČOI.

bitcoin školení listopad 24


 

Kontroly

Inspektorát

celkový počet

se zjištěním

zjištění v %

Středočeský a Hl. město Praha

157

41

26,1 %

Jihočeský a Vysočina

93

56

60,2 %

Plzeňský a Karlovarský

130

48

36,9 %

Ústecký a Liberecký

95

35

36,8 %

Královéhradecký a Pardubický

151

55

36,4 %

Jihomoravský a Zlínský

24

14

58,3 %

Moravskoslezský a Olomoucký

103

36

35,0 %

Celkem

753

285

37,9 %

Zdroj: ČOI

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?