Context: Trh OEM tonerů v západní Evropě vyrostl o 2 %

2. 7. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © krabata - Fotolia.com
Rostoucí ceny překonaly pokles prodeje a vedly k celkovému růstu. Trh kompatibilních tonerů naopak klesal.

Podle zprávy společnosti Context dosáhl západoevropský trh OEM tonerů v prvních 22 týdnech roku 2014 meziročního růstu o 2 %. Pozitivní vývoj byl způsoben 5% nárůstem průměrných prodejních cen této kategorie spotřebního materiálu, což vyvýžilo 3% pokles počtu prodaných jednotek.

Hůře na tom byl segment kompatibilních tonerů, kde průměrné prodejní ceny poklesly o 9 %.

Po poklesu během recese se vzpamatovává prodej OEM tonerů ve Španělsku, Itálii nebo Německu, což pomohlo zvednou výsledky určitých výrobců. Jako příklad lze uvést Xerox, který zaznamenal nejvyšší meziroční nárůst prodeje, konkrétně o 32 %, stejně jako významný nárůst tržeb,“ uvedla analytička Contextu Zivile Brazdziunaiteová.

Nedařilo se však všem – například HP zaznamenalo ve sledovaném období 7% pokles prodaných jednotek a 3% pokles tržeb. Podobné výsledky společnost očekává i po zbytek roku.

Navzdory tomu si HP udrželo 46% podíl na západoevropském trhu OEM tonerů, daleko před druhým Samsungem (17 %) a třetími Lexmarkem a Brotherem (oba 8 %).

bitcoin školení listopad 24

Nejvyššího růstu dosáhl trh ve Španělsku, kde měl meziročně o 32 % lepší výsledky. Ve Francii rostl o 7 % a ve Spojeném království o 6 %. Naopak v Itálii a Německu poklesl o 2 %, resp. 9 %.

Zdroj: Context

Čtěte dále

Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data