Context: Západoevropský trh PC vyrostl během 3. kvartálu o 19,1 %

2. 10. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Art Allianz - Fotolia.com
Pokračující migrace z Windows XP, nutnost nového vybavení a velká nabídka levných notebooků podpořily růst prodeje podnikových i spotřebitelských počítačů v západní Evropě.

Společnost Context zveřejnila předběžné výsledky západoevropského trhu PC za třetí čtvrtletí 2014, založené na údajích z jeho prvních 11 týdnů. V tomto období zaznamenal trh meziroční nárůst o 19,1 %. Spadají sem prodeje desktopů, notebooků, netbooků a pracovních stanic.

Růst prodeje podnikových PC dosáhl ve třetí kvartálu 2014 hodnoty 12,5 %. Poptávku v segmentu pohání pokračující migrace z Windows XP a potřeba obnovy vybavení,“ uvedla Marie-Christine Pygottová, analytička společnosti Context.

Spotřebitelská PC zas benefitovala ze zvýšení nabídky levnějších notebooků a delších obnovovacích cyklů tabletů. Díky tomu dosáhla 25% meziročního růstu, jakkoliv částečně i díky silnému propadu ve stejném období roku 2013," dodala.

Růst byl zaznamenán na všech významných západoevropských trzích. Ve Spojeném království se PC dařilo o 14,3 % lépe než před rokem, v Německu trh vyrostl o 18,2 %, ve Francii o 17,3 %, ve Španělsku a Itálii pak o 28,9 %, resp. 30,2 %.

Zdroj: Context

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends