ČSÚ: Ceny počítačových a komunikačních zařízení nadále klesají

6. 6. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Tržby v maloobchodě v dubnu 2011 reálně meziměsíčně vzrostly o 0,3 %. Meziročně se tržby zvýšily o 4,6 %. Jak se vyvíjel prodej ICT produktů a prodej přes internet?

Podle zprávy Českého statistického úřadu se tržby v maloobchodě (včetně motoristického segmentu) po očištění o sezónní vlivy v dubnu zvýšily reálně meziměsíčně o 0,3 %. Meziročně příjmy očištěné pouze o pracovní a kalendářní dny rostly o 4,6 %.

Meziroční růst tržeb bez očištění o 2,7 % byl ovlivněn při letošním nižším počtu pracovních dní (-1) zejména růstem prodeje motorových vozidel (+1,7 p.b.), potravin (+1,1 p.b.) a nepotravinářského zboží (+0,5 p.b), opačně působil prodej pohonných hmot (-0,4 p.b.).

Prodej přes internet či prostřednictvím zásilkové služby zaznamenal růst o 9,5 %, specializovaný prodej počítačového a komunikačního zařízení rostl o 7,5 %, textilu a obuvi o 5,4 %, výrobků pro kulturu a rekreaci o 4,8 % a použitého zboží o 4,4 %.

ČSÚ: Tržby v maloobchodě - mezinárodní srovnání (duben 2011)

Zdroj: Eurostat

Vedle pohonných hmot klesly tržby ve stáncích a na trzích (o 12,1 %), v nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží (o 1,5 %), za výrobky pro domácnost (o 0,6 %), potraviny ve specializovaných prodejnách a farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží (shodně o 0,2 %).

bitcoin školení listopad 24

Cenový deflátor ke stejnému období předcházejícího roku činil 102,2 % a byl ovlivněn pokračujícím výrazným růstem cen pohonných hmot (o 11,9 %). Nejvíce se snížily ceny počítačových a komunikačních zařízení (o 9,4 %), textilu a obuvi a výrobků pro domácnost (shodně o 1,8 %). Méně pak rostly ceny za zboží prodávané v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin (o 3,4 %) a za potraviny ve specializovaných prodejnách (o 2,2 %).

Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na webových stránkách Eurostatu.

Zdroj: ČSÚ, Eurostat

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti