ČSÚ: Dvě třetiny českých podniků si najímají firmy na vytvoření webu

3. 2. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © varijanta - Fotolia.com
Přítomnost podniku na internetu se v ČR stává samozřejmostí. Funkce, jež weby nabízejí, se však liší podle velikosti a zaměření jednotlivých firem.

Podle studie Českého statistického úřadu (ČSÚ) má 80 % českých podniků nad deset zaměstnanců webové stránky, což je dvojnásobný výsledek oproti roku 2000.

V rámci kategorií podle počtu zaměstnanců má vlastní web 90 % středních (50 – 249 zaměstnanců) a velkých (250+ zaměstnanců) podniků. Z malých (10 – 49 zaměstnanců) podniků má svůj web 77 %.

Vyplývá to z materiálu ČSÚ Informační a komunikační technologie v podnikatelském sektoru za rok 2013, z něhož jsme vám v minulých dnech přinesli informace o firemních sítích, využívání internetového připojení nebo open-source softwaru v českých podnicích.

Dvě třetiny webů vytvořili specialisté

Vytváříte-li weby na zakázku, mohlo by vás zajímat, že 67 % českých podniků si nechalo své stránky udělat externí firmou a 50 % z nich si je posléze nechává externí firmou i spravovat. Platí to stejnou měrou pro všechny kategorie podniků podle počtu zaměstnanců.

Větší rozdíly napříč velikostmi i odvětvími naopak panují v otázce cizojazyčných verzí. Tou například disponuje 100 % webů velkých podniků v odvětví ubytování, naopak nejméně je přítomna na stránkách malých podniků v oboru stavebnictvím. Nejčastějšími cizými jazyky jsou angličtina (anglickou verzi má 31 % webů českých podniků) a němčina (zde je to 16 %).

Prohlédnout a objednat ano, zaplatit už ne

Nejčastější možností, kterou podnikové weby nabízejí, je prohlédnutí zboží nebo služeb. Umožňuje to 47 % stránek. Objednání však už nabízí jen 36 % webů a zakoupení dokonce jen 6 %.

bitcoin školení listopad 24

Na 11 % webů je potom možno provést konfiguraci produktu a na 8 % sledovat stav zakázky.

Zdroj: ČSÚ

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends