ČSÚ: Maloobchodní tržby za ICT v červenci rostly jen mírně

5. 9. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Maloobchodní tržby v červenci po očištění o sezónní vlivy a pracovní dny reálně meziměsíčně stagnovaly. Meziročně se tržby zvýšily o 0,1 %. Jak si vedlo zboží v ICT a jak se vyvíjí prodeje přes internet?

Český statistický úřad v měsíční zprávě uvedl, že tržby v maloobchodě (vč. motoristického segmentu) po očištění o sezónní vlivy a pracovní dny v červenci reálně meziměsíčně stagnovaly. Po očištění o pracovní dny tržby meziročně vzrostly o 0,1 %.

Největší vliv na meziroční pokles měl prodej potravin, naopak k jeho zmírnění přispěl růst v motoristickém segmentu.

Tržby z prodeje počítačových a komunikačních zařízení se meziměsíčně navýšily o 2,8 %. Cena ICT zboží však naopak v průměru meziročně klesla o 10,7 %.

Nadále pokračuje růst prodeje zboží přes internet či prostřednictvím zásilkové služby, a to o 8,5 %. Tempo růstu se však ve srovnání s předchozími měsíci letošního roku zpomalilo.

ČSÚ: Tržby v maloobchodě v červenci 2011

bitcoin školení listopad 24

Největší vliv na celkový pokles tržeb měl nižší prodej potravin, a to jak v nespecializovaných, tak i specializovaných prodejnách (o 6,4 %; resp. o 3,0 %). Přetrvával pokles prodeje pohonných hmot, snížily se také tržby za prodej farmaceutického, zdravotnického a drogistického zboží o 2,6 % a výrobků pro domácnost o 0,1 %. Naopak rostly tržby za textil a obuv o 7,7 %, výrobky pro kulturu a rekreaci o 3,7 %.

Cenový deflátor ke stejnému období předcházejícího roku činil 102,2 % a byl ovlivněn zejména vyššími cenami pohonných hmot a potravin. Nejvíce se snížily ceny v již avizovaných prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením (o 10,7 %), textilem a obuví (o 2,8 %) a výrobky pro domácnost (o 2,0 %).

Zdroj: ČSÚ, Eurostat

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti