ČSÚ: Tržby ICT produktů v maloobchodě v květnu 2012 mírně vzrostly

5. 7. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Tržby v maloobchodě vzrostly v květnu reálně meziměsíčně o 1 %. Meziročně se tržby očištěné o vliv počtu pracovních dní snížily o 0,3 %, bez očištění o 2,1 %. Růst zaznamenal pouze prodej nepotravinářského zboží.

ČSÚ: Tržby ICT produktů v maloobchodě v květnu 2012 mírně vzrostlyPo očištění o sezónní vlivy se tržby v maloobchodě (včetně motoristického segmentu) v květnu reálně meziměsíčně zvýšily o 1,0 %, meziročně očištěné o pracovní dny se snížily o 0,3 %. Neočištěné tržby klesly ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku o 2,1 %, částečně z důvodu nižšího počtu pracovních dní (-1).

Ke zmírnění poklesu tržeb v maloobchodě přispěl pouze růst prodeje nepotravinářského zboží. Vyplývá to z pravidelné zprávy Českého statistického úřadu.

V nepotravinářském sortimentu zaznamenal růst zejména prodej přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (růst tržeb o 4,0 %).

Tržby vzrostly rovněž ve specializovaných prodejnách s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci (o 2,7 %), s výrobky pro domácnost (o 2,6 %), s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím (o 2,2 %), s počítačovým a komunikačním zařízením (o 1,9 %) a s oděvy a obuví (o 0,4 %).

Naopak v nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží tržby klesly o 3,7 %. I nadále pokračoval nižší zájem o nákupy potravin ve specializovaných i nespecializovaných prodejnách.

Cenový deflátor (CZ-NACE 47) ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 101,0 % a byl ovlivněn zejména vyššími cenami pohonných hmot a potravin. Naopak nejvíce se snížily ceny v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením.

bitcoin školení listopad 24

Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici webu Eurostatu.


ČSÚ: Tržby v maloobchodě, květen 2012

Zdroj: ČSÚ, Eurostat

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti