ČSÚ: V listopadu vzrostl zájem jen o PC a nákupy přes internet

12. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy klesly v listopadu reálně meziměsíčně o 0,6 % a meziročně očištěné o vliv počtu pracovních dní se snížily o 3,5 %.

Po očištění o sezónní vlivy se tržby v maloobchodě (vč. motoristického segmentu) v listopadu 2012 reálně meziměsíčně snížily o 0,6 % a meziročně očištěné o pracovní dny o 3,5 %, uvádí ve zprávě Český statistický úřad.

Na poklesu tržeb v maloobchodě se nejvíce podílel nižší prodej potřeb převážně pro domácnost (zahrnuje prodej elektrospotřebičů, nábytku, bytových doplňků, železářského zboží, stavebního materiálu) o 5,5 %.

Vyšší zájem projevili spotřebitelé jen o nákupy počítačových a komunikačních zařízení (o 6,3 %), jejichž ceny zároveň nejvýrazněji klesají. Rostl taktéž prodej zboží prodávaného přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 6,0 %). Cenový deflátor ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 100,1 %. V porovnání s říjnem 2012 se snížil o 0,8 p.b.

Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na na webu Eurostatu.

 

bitcoin školení listopad 24


Tržby v maloobchodě (CZ-NACE 47) - mezinárodní porovnání, stálé ceny - sezónně očištěno

Tržby v maloobchodě (CZ-NACE 47) - mezinárodní porovnání

Zdroj: ČSÚ, Eurostat

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data