ČSÚ: Webové stránky si většina českých firem nechá vytvořit externě

7. 1. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Beboy - Fotolia.com
Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) téměř 80 % českých firem má vlastní web. Jaké jsou rozdíly mezi firmami různých velikostí, kolik firem si nechává web vytvořit anebo spravovat externě?

Téměř 80 % českých firem s deseti a více zaměstnanci má vlastní webové stránky. Vyplývá to z dat za leden 2012, která zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).  

Oproti roku 2000 se tak podíl firem s vlastním webem zdvojnásobil. Meziročně se však podíl firem s vlastním webem zvýšil pouze o dva procentní body.

Nejčastěji mají webové stránky velké firmy s 250 a více zaměstnanci, z nichž vlastním webem disponuje 93,1 %.

Středně velké firmy s 50 až 249 zaměstnanci mají vlastní web v 89,9 % případů. Výrazněji nezaostávají ani menší firmy s 10 až 49 zaměstnanci, kde podíl firem s vlastním webem činí 77,1 %.

Nadpoloviční většina českých firem s deseti a více zaměstnanci si webové stránky nechala vytvořit externí firmou. Za leden 2012 jde o 65 % firem. Necelá polovina, tedy konkrétně 47 % firem, pak služeb externí firmy využívá k průběžné správě svého webu.

Roste počet webů umožňujících realizaci objednávky i platby

Podle dat Českého statického úřadu za leden 2012 má 48 % firem na svém webu ceník nebo katalog (v roce 2010 šlo o 44 %). Z dalších čísel lze odvodit, že firmy ve zvyšujícím se počtu již neberou své webové stránky pouze jako nástroj pro šíření informací, ale jako přímý obchodní kanál.

Více než třetina firem, tedy konkrétně 34 %, prostřednictvím webu přijímá objednávky a rezervace (v roce 2010 to bylo 25 %) a 18 % umožňuje zákazníkům na svém webu i zaplatit za zboží či služby (v roce 2010 se jednalo pouze o 3 %).

Dále 10 % firem umožňuje „konfigurovat“ objednávané zboží či služby (nárůst o jeden procentní bod oproti roku 2010) a 7 % nabízí možnost sledování stavu zakázky či objednávky (v roce 2010 šlo o 5 %).


Tabulka č.1: Podniky v ČR s webovými stránkami, leden 2012 (zdroj: Český statistický úřad)

Tabulka č.1: Podniky v ČR s webovými stránkami, leden 2012 (zdroj: Český statistický úřad)

 

Tabulka č.2: Funkcionality webových stránek podniků v ČR, leden 2012 (zdroj: Český statistický úřad)

Tabulka č.2: Funkcionality webových stránek podniků v ČR, leden 2012 (zdroj: Český statistický úřad)

 

Graf č.1: Podniky v ČR s webovými stránkami (zdroj: Český statistický úřad)

Graf č.1: Podniky v ČR s webovými stránkami (zdroj: Český statistický úřad)

 

 Graf č.2: On-line služby na webových stránkách podniků v ČR, leden 2012 (zdroj: Český statistický úřad)

Graf č.2: On-line služby na webových stránkách podniků v ČR, leden 2012 (zdroj: Český statistický úřad)

bitcoin školení listopad 24

 

 Zdroj: Český statistický úřad

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti