ČSÚ: Za poslední rok nakoupila na internetu necelá třetina Čechů

5. 12. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Přinášíme výběr hlavních zjištění o nakupování na internetu ze zprávy „Využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivce 2012“ od Českého statistického úřadu.

ČSÚ: Za poslední rok nakoupila na internetu necelá třetina Čechů.ČSÚ ve zprávě uvádí, že ve 2. čtvrtletí roku 2012 uvedlo více než 2,6 mil. Čechů, tedy 31 % z celkového počtu obyvatel ČR a 44 % z celkového počtu uživatelů internetu, že nakoupilo v uplynulých dvanácti měsících přes internet.

Mezi internetovými uživateli nakupuje přes internet nepatrně více žen než mužů. Nejčastěji přes internet nakupují vysokoškoláci a osoby ve věku 24–34 let.

Informace o zboží a službách si na internetu hledá 58 % Čechů starších 16 let. Mezi internetovými uživateli tyto informace vyhledává 83,7 % lidí.

ČSÚ upozorňuje, že zvláštní skupinou jsou pak ženy na rodičovské dovolené, těch přes internet nakupuje zhruba polovina (60 % uživatelek internetu). Cílová skupina však není pro prodejce ICT a CE příliš relevantní.

Internet pro prodej zboží či služeb využívá 11 % Čechů, respektivea 16 % internetových uživatelů z ČR starších 16 let.

Kdo nakupuje elektroniku?

Mobilní telefony a příslušenství k nim nakoupila zhruba pětina těch, kteří uvedli, že v posledních 12 měsících nakoupili přes internet. Mobilní produkty nakupovali především muži (32 %) v porovnání s ženami (9,5 %). Při věkovém srovnání však žádná skupina zákazníků významněji nepřevažuje.

Bílou techniku a elektrospotřebiče pro domácnost nakoupilo 12 % Čechů, kteří přes internet za poslední rok nakupovali. I zde převažují mezi zákazníky muži (15 %) nad ženami (9 %).

bitcoin školení listopad 24

Polovina zákazníků platí přes internet

Za zboží nakoupené přes internet prostřednictvím internetu zaplatilo ve 2. čtvrtletí 2012 48 % Čechů. Při osobním odběru pak platili téměř tři čtvrtiny (73 %) těch, kteří nakoupili přes internet.

Devět z deseti nakupujících přes internet pak uvedlo, že nakoupilo zboží od dodavatele z České republiky. Naopak v dalších zemích EU nakoupilo přes internet 14,5 % internetových zákazníků.

Zdroj: ČSÚ

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti