Datart po roce od fúze s HP Tronic zvýšil tržby v ČR a SR o třetinu

27. 1. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Tržby Datartu v České republice a na Slovensku se za celý rok 2019 vyšplhaly na 9,9 miliardy korun. V letošním roce značka plánuje pokračovat v expanzi a remodelaci stávajících prodejen.

Český prodejce elektra Datart za první uzavřený obchodní rok od fúze se zlínskou společností HP Tronic navýšil tržby v České republice a na Slovensku dohromady meziročně o 32 % na téměř 9,9 miliardy korun.

V minulém roce Datart navíc rozšířil síť kamenných prodejen a zvýšil kapacitu skladových prostor. Vedení společnosti HP Tronic hodnotí spojení obou společností – i přes náročné počáteční období fúze – jako úspěšné.

Náročnost fúze se v první polovině roku 2019 projevila na prodejních výsledcích, nedosahovali jsme takových čísel, jaké by vykazovaly obě firmy, kdyby fungovaly odděleně,“ uvedl František Mikoška, obchodně-marketingový ředitel skupiny HP Tronic.

Dodal však, že v tuto chvíli je proces integrace z více než 90 % hotový a výsledky naznačují, že spojení funguje. Datart podle Mikošky posílil svou pozici na trhu zejména v posledním kvartálu 2019, kdy mu tržby meziročně vyskočily o 45 %.

Datart expanduje

Společnost HP Tronic v době zahájení fúze v srpnu 2018 provozovala prodejny Euronics, po začlenění Datartu se rozhodla soustředit své hlavní retailové aktivity do značky Datart. Od fúze rebrandovala více než sedmdesát prodejen Euronics na Datart.

V průběhu minulého roku rovněž otevřela šest nových prodejen a dalších šest zrekonstruovala. Do roku 2020 tak Datart vstoupil se 102 prodejnami v Česku a plánuje další expanzi a remodelaci stávajících prodejen.

Zákazníci stále rádi využívají možnost přímého kontaktu s odborníkem, naše prodejny v loňském roce navštívilo téměř 22 milionů lidí, v porovnání s rokem 2018 se návštěvnost zvýšila o necelých šest procent,“ řekla Eva Kočicová, mluvčí značky Datart.

V průběhu roku 2019 Datart rozšířil také svou skladovou plochu. Otevřením nového skladu v Horních Počernicích a úpravou logistického centra v Jirnech zvýšil kapacitu skladových ploch o více než 70 % a rozšířil nabídku zboží v několika segmentech.

bitcoin školení listopad 24

Datart také navýšil kapacitu rozvozů vlastní dopravou, tu pro doručení zboží využilo o bezmála 50 % zákazníků víc než v loňském roce.

Zdroj: Datart

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14