Den dopravy zdarma přinesl zvýšení počtu objednávek v e-shopech o 126 % (Acomware)

25. 11. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © mangostock - Fotolia.com
Letošní ročník akce přinesl 6% nárůst objednávek oproti tomu loňskému. Do akce se zapojilo bezmála 1 600 tuzemských e-shopů.

Ve dnech 18. a 19. listopadu se uskutečnil další ročník akce Den dopravy zdarma. V letošním roce se do akce zapojilo téměř 1 600 českých e-shopů, o několik set více než v roce 2014. Společnost Acomware se při této příležitosti zaměřila na data několika desítek e-shopů s různým sortimentem, které se akce aktivně zúčastnily a provedla jejich analýzu.

Analýza ukázala, počet objednávek v měřených e-shopech během Dne dopravy zdarma vyrostl o 126 % oproti měsíčnímu průměr, což je velmi podobný výsledek jako před rokem (tehdy to bylo o 130 %). Ve srovnání s loňským ročníkem pak počet objednávek vyrostl přibližně o 6 %.

Graf 1 - Vývoj počtu objednávek za listopad 2014 a 2015Acomware - vývoj objednávek, listopad 2015

Zdroj: Acomware

Podle Ondřeje Klegy ze společnosti Acomware se na výsledcích podílí celá řada faktorů: „Samozřejmě vše závisí na segmentu, podpoře akce a dalších aspektech. V souvislosti s akcí letos hodně meziročně vyrostli například prodejci oblečení, domácího textilu, hudebnin nebo i elektroniky.“

Silné bylo pro české e-shopy už úterý, které následovalo po prodlouženém víkendu. V tento den měřené e-shopy rostly meziročně o 27 %. Samotný měsíc listopad je zatím u sledovaných e-shopů mírně za očekáváním, když za prvních 19 dní rostly v průměru o 17 %.

To je o něco méně, než odhadujeme v našich prognózách. Přesto stále věříme, že ve čtvrtém čtvrtletí e-shopy porostou o minimálně 20, v lepším případě i 25 % oproti roku 2014. Vánoční sezóna se totiž každý rok posouvá, obchodníci by se proto měli připravit hlavně na začátek prosince,“ uvedl Ondřej Klega.

Den dopravy zdarma přinesl e-shopům také pokles průměrné hodnoty objednávek. Ve sledovaných e-shopech zákazníci v průměru objednávali za částku 1 632 Kč, což je o 3 % méně než před rokem.

Pokles průměrné objednávky je v případě této akce očekávaný a e-shopy s ním počítají. Oproti ostatním dnům v listopadu průměrná objednávka poklesla asi o čtvrtinu. To bude většina e-shopů hodnotit jako dobrý výsledek,“ domnívá se Klega.

Graf 2 - Srovnání průměrné hodnoty objednávek

Acomware - objednávky v Den dopravy zdarma

Zdroj: Acomware

V souvislosti se Dnem dopravy zdarma připomínáme loňskou analýzu šéfredaktora Jana Mazala, která mírně krotí nadšení z úspěchu Dne dopravy zdarma a klade si otázku, zda se e-shopům skutečně vyplatí.

bitcoin školení listopad 24

Pro potřeby analýzy byla použita data největších klientů společnosti Acomware, kteří se do akce zapojili, přičemž každý z těchto obchodů nabízí jiný druh zboží. Ze srovnání byly vyřazeny e-shopy, které se akce Den dopravy zdarma v roce 2014 nezúčastnily.

Zdroj: Acomware

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram