Deset rad, jak na newsletter u e-shopu (VIVmail.cz)

4. 8. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © fotogestoeber - Fotolia.com
Jak často posílat, co dávat do předmětu a jak by měla vypadat adresa odesílatele? Výsledky měření VIVmonitor.cz za druhý kvartál 2015 odhalily trendy v e-mailovém marketingu českých a slovenských e-shopů prostřednictvím newsletterů.

Společnost VIVmail.cz zveřejnila výsledky měření VIVmonitor.cz za druhé čtvrtletí roku 2015 spolu s řadou doporučení pro provozovatele e-shopů.

VIVmonitor zkoumá newslettery rozesílané e-shopy z ČR a SR nabízejících produkty v oblasti elektra, PC, mobilních telefonů, fotoaparátů, parfémů a módy. Ve druhém kvartálu toto měření analyzovalo celkem 2040 newsletterů rozeslaných stovkou e-shopů.

Počet odeslaných e-mailů (a produktů či značek v nich obsažených) ve sledovaném období napřed mírně poklesl a poté strmě stoupal a vrcholil v červnu, který je podle VIVmail.cz měsícem, ve kterém startuje většina slevových akcí.

Graf 1 - Počet odeslaných mailů a produktů

Zdroj: VIVmail.cz

E-shopy rozesílají newslettery nejčastěji v úterý, čtvrtek a v pátek. Nejslabšími dny pro rozesílku jsou naopak oba víkendové dny. VIVmail.cz doporučuje, aby e-shop vždy analyzoval, jaký typ informace zákazníkovi odesílá a zda by se mu hodila spíše v týdnu či naopak o víkendu.

Graf 2 - Rozesílání mailů v průběhu týdne

Zdroj: VIVmail.cz

Z celkového počtu odeslaných e-mailů jich 49 % odešlo se speciální nabídkou. V 75 % těchto e-mailů byla jako speciální nabídka uvedena doprava zdarma. Mezi další patřily především dárek (34,8 %) a splátky bez navýšení (9 %).

Další doporučení VIVmail.cz jsou následující:

bitcoin školení listopad 24

  1. Rozesílejte cca 1 - 2 hromadné rozesílky týdně, místy se doporučuje využít i neděli. Pokud budete mít k dispozici tematicky zaměřený e-mail s tipy a doporučením na víkend, odesílejte jej ve čtvrtek, případně v pátek (páteční datum se však nedoporučuje v B2B sektoru).

  2. Sledujte v jakém období rozesíláte - pokud cítíte kupní potenciál, můžete zvýšit počet rozesílek a segmentujte databázi na aktivní a neaktivní uživatele – snižíte tak náklady a nechuť uživatelů.

  3. Pokud jste v e-mailingu nováčkem, sledujte trendy konkurence, především potom, jak často a kdy rozesílá své e-maily.

  4. Používejte STO (send time optimalization), aby se vaše rozesílka dostala k příjemci v takový čas, kdy je nejvíce pravděpodobné, že ji otevře.

  5. V předmětu nepoužívejte v předmětu více než 78 znaků (více se jich příjemci pravděpodobně stejně nezobrazí).

  6. Používejte výstižná spojení slov v předmětu zprávy, slova co příjemce zaujmou. Nezapomínejte, že předmět je často lákadlem k otevření e-mailu.

  7. Znaky v předmětu používejte pouze v případě, že je to opodstatněné.

  8. Používejte adresu například newsletter@(xyz).cz, případně novinky@(xyz).cz pokud zasíláte nabídku produktů.

  9. Nepoužívejte no-reply pro hromadné rozesílky. Pokud chcete se zákazníkem budovat vztah, toto vám rozhodně nepomůže.

  10. Nechcete-li, aby byl Váš e-mail označen jako spam, začněte používat doménu III.řádu. a využívejte technologie pro doručitelnost

Kompletní analýzu VIVmonitor.cz za druhý kvartál 2015 včetně řady detailních informací a dalších grafů najdete zde.

Zdroj: VIVmail.cz

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data