Devět z deseti e-shopů letos čeká růst tržeb (Acomware)

3. 3. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © tashatuvango - Fotolia.com
Očekávání českých e-shopů pro rok 2017 jsou extrémně optimistická. Až 89 % firem prodávajících on-line předpokládá růst tržeb. Výsledky mají podpořit noví zákazníci i investice do rozvoje.

Tuzemské e-shopy očekávají letos převážně růst výsledků. Předpokládají, že jim k tomu dopomůže získání nových zákazníků i peníze investované do rozvoje. Jako ohrožení růstu vnímají nejčastěji konkurenční tlak na snižování cen nebo také vstup nové, zejména retailové konkurence. Vyplývá to z on-line průzkumu společnosti Acomware mezi 203 prodejci letos v lednu.

V loňském roce, kdy se celkový obrat e-commerce trhu zvýšil na zhruba 98 miliard korun, rostlo 88 % dotazovaných e-shopů. Od toho se odvíjí i vysoká očekávání do budoucna. 89 % e-shopů předpokládá, že letos svůj obrat zvýší, a pouze 11 % předpokládá stagnaci,“ uvedl v oznámení Jan Penkala, CEO Acomwaru.

Konzultantská společnosti uvádí, že přestože e-shopy vidí největší příležitost v akvizici nových nakupujících, postupně se jim daří navyšovat také obrat z loajálních, vracejících se zákazníků.

„U poloviny e-shopů se stávající zákazníci podílejí na obratu z více než 30 %. Je pravděpodobné, že toto číslo dále poroste,“ myslí si Penkala.

Další možnosti růstu e-shopy vidí v rozšíření sortimentu nebo zlepšení svých marketingových aktivit. Jako potenciální hrozby naopak uvádějí vstup nových e-commerce hráčů na český trh, tlak na snižování cen a též posílení existující konkurence.

Na investice je e-commerce připraveno

Výzkum zároveň ukazuje, že se majitelé e-shopů nebojí významně investovat do dalšího rozvoje. Po loňském úspěšném roce plánuje 69 % firem v roce 2017 investice navyšovat. E-shopy podpoří hlavně online technologie nebo posílení vztahu se zákazníky.

V marketingových aktivách pro ně zůstávají prioritou PPC kampaně a remarketing, do kterých hodlá podle průzkumu investovat 80 % firem. Výdaje na marketing budou dále směřovat zejména na e-mailovou komunikaci, display reklamu, videoreklamu a content marketing.

bitcoin školení listopad 24

Hlavní závěry výzkumu:

  1. Českým e-shopům se nebývale daří: obrat loni rostl 88 % firem (77 % v roce 2015), naopak pokles přiznává pouze 4 % e-shopů (10 % v roce 2015). Růst tržeb také prodejci považují jednoznačně za svůj největší úspěch (45 %).

  2. Výhled na rok 2017 je optimistický: růst obratu očekává 89 % firem, 11 % spíše odhaduje jeho stagnaci. Zvýšení obratu a podílu na trhu je rovněž hlavním cílem většiny respondentů (76 %).

  3. Majitelé e-shopů stejně jako loni věří, že hlavní možnosti růstu skýtá akvizice nových zákazníků. Dále zmiňují rozšíření sortimentu a vylepšení svého marketingu.

  4. 83 % e-shopů plánuje zvýšit své investice do online technologií. Jejich finanční prostředky budou dále proudit do zkvalitnění webových technologií (41 %) nebo posílení loajality stávajících zákazníků (30 %).

  5. Podnikání e-shopů může ohrozit vstup nových konkurentů na trh, zejména pak velkých retailových firem a řetězců. Toho se obává 19 % majitelů e-shopu (loni 11 %). Dále mají prodejci obavy z tlaku na snižování cen (30 %) nebo posílení existující konkurence (25 %).

  6. V marketingových nástrojích e-shopy posílí své investice zejména do e-mailingu, display reklamy, videoreklamy a content marketingu. Prioritou ale nadále zůstávají PPC kampaně a remarketing, do kterých bude investovat přes 80 % prodejců.

 

Zdroj: Acomware

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data