DisplaySearch: 3D LCD televizory dosáhly 10% penetrace

12. 3. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Rumkugel - Fotolia.com
Podle analytické společnosti DisplaySearch tvoří 3D panely 10 % trhu LCD televizorů. Jak si vedou jednotlivé technologie a kudy se bude vývoj ubírat?

DisplaySearch: 3D LCD televizory dosáhly 10% penetraceDodávky 3D LCD TV panelů dosáhly ve 4. čtvrtletí 2011 26% meziročního růstu na 7,8 milionu kusů. Ve výsledku pak čítaly celoroční prodeje 21,2 milionů kusů, což podle zprávy DisplaySearch představuje 10 % všech dodaných LCD TV panelů.

Pro rok 2012 výrobci pokročilých LED a 3D panelů plánují 138% růst, který by představoval prodeje ve výši 50 milionů kusů a penetraci 21,6 % všech dodaných LCD TV panelů.

S tím jak značky stále více propagují 3D, povědomí koncových uživatelů a jejich zájem roste. Ačkoliv stále existují obavy z nedostatku 3D obsahu a služeb a stejně tak potřeb uživatelů, výrobci tlačí 3D modely nižšími cenami a představováním nových, nákladově efektivních technologií,“ poznamenal David Hsieh, viceprezident NPD DisplaySarch.

Podle zprávy stále převládá technologie s aktivními brýlemi (shutter glasses) s 6,2% penetrací trhu LCD proti 3,9% pasivní polarizační technologie (pattern retarder). Odhady DisplaSearch tvrdí, že se penetrace zvýší na 11,6 % ve prospěch aktivní a 10 % ve prospěch pasivní technologie.

Kromě televizorů výrobci agresivně propagují 3D monitory především pro oblast domácí zábavy a počítačových her, tvrdí analytici. U 3D LCD monitorů převažuje pasivní technologie. Výrobci panelů očekávají od druhého kvartálu prodeje přes 1,5 milionu kusů/čtvrtletí.

bitcoin školení listopad 24


Tabulka: Vývoj podílů 2D/3D LCD panelů na celkových prodejích

Typ

Q2’11

Q3’11

Q4’11

Q1’12
odhad

Q2’12 odhad

Q3’12 odhad

Q4’12 odhad

2D

90,7%

88,2%

85,9%

84,8%

79,0%

76,5%

74,3%

3D pasivní

3,6%

4,8%

5,9%

6,2%

10,2%

11,1%

12,1%

3D aktivní

5,8%

7,1%

8,3%

9,0%

10,8%

12,4%

13,6%


Zdroj: DisplaySearch

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends