DisplaySearch: prodeje e-papíru táhnou e-knihy

13. 5. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Podle aktuálních výsledků DisplaySearch se v roce 2009 prodalo 5 milionů kusů elektronického papíru. To představuje při srovnání s předchozím rokem nárůst o 417 % z původních 915 tisíc kusů. V kterých produktech se uplatňuje?

Zvýšený zájem o e-knihy u uživatelů nastal v druhé polovině roku 2009. Poptávka bude podle analytiků pokračovat také během roku 2010, a to především díky nově představeným zařízením s většími displeji.

Prodeje elektronického papírů pro e-knihy v letech 2008-2010

Zdroj: Quarterly Small/Medium Shipment and Forecast Report (duben, 2010)

Největší podíl na trhu v roce 2009 zaujaly zařízení s 6‘‘ displeji (např. Amazon Kindle) a ovládly tak 66 %. Druhými nejprodávanějšími se staly 9,7‘‘ e-knihy, ty představovaly 16,6 % trhu. Jejich podíl se bude nadále zvyšovat, ale prozatím nepředstihnou 6‘‘ přístroje. Mezi jejich zástupce patří Amazon Kindle DX, který můžete zákazníkům v České republice nabídnout od začátku letošního roku. Ten má nyní silnou konkurenci v podobě Apple iPad se stejně velkým displejem.

Podíl e-knih podle velikosti displeje v roce 2009

bitcoin školení listopad 24

Zdroj: Quarterly Small/Medium Shipment and Forecast Report (duben, 2010)

K dalšímu čtení doporučujeme analýzu spokojenosti uživatelů s e-knihami. Jejich největší bolístkou je nedostatek obsahu, což potvrzují také analytici z DisplaySearch. Jedním dechem ale dodávají, že očekávají nárůst počtu poskytovatelů obsahu.

Čtěte dále

ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci