DisplaySearch: Prodeje TFT LCD rostly v únoru o 23 %

24. 3. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Dlouhodobě stagnující prodeje LCD panelů v únoru výrazně stouply oproti předchozímu měsíci. Jak vypadá meziroční srovnání? Ve kterých produktech se LCD panely uplatňují nejvíce a kteří výrobci dosáhli rekordního podílu na trhu?

Jedničkou ve výrobě TFT LCD zůstává Samsung (Foto: Samsung)Únorová produkce široké nabídky TFT LCD panelů dosáhla 29,5 mil. kusů, což znamenalo nárůst 23 % oproti předchozímu měsíci. Obrat vzrostl o 14 % na 2,96 miliardy dolarů. Vyplývá to z pravidelného měření analytické společnosti DisplaySearch.

Z hlediska prodaných kusů i obratu se jednalo se o první pozitivní růst mezi jednotlivými měsíci od září minulého roku.

Výzkum DisplaySearch ukázal, že panely do LCD monitorů zažily nejvyšší růst o hodnotě 37 %, následované panely do notebooků 21 % a televizí 11 %. V meziročním srovnání ovšem došlo k poklesu ve všech uvedených segmentech.  Celkový propad výroby činil 17 %.


Produkce TFT LCD panelů podle segmentu upotřebení (v milionech kusů)

 

Únor 2008

Leden 2009

Únor 2009

Růst leden/únor 2009
(v %)

Růst únor 2008/únor 2009
(v %)

Notebooky

10,3

7,1

8,6

21

-17

Monitory

16,1

9,1

12,4

37

-23

TV

8,1

6,9

7,7

11

-6

Ostatní

1

0,8

0,8

-

-20

Celkem

35,5

24,7

29,5

23

-17

Zdroj: DisplaySearch (duben, 2009)


Z hlediska obratu byl lídrem trhu s TFT LCD Samsung, který držel tržní podíl 30,2 %, následovaný LG Display s 26,8 %. Stejně tak z hlediska vyrobených kusů získal post jedničky Samsung s podílem 26,7 %. Jen s těsným rozdílem ho následuje LG Displays (26,4 %). Oba tyto podíly jsou na své nejvyšší úrovni za poslední čtyři roky.

V notebookovém segmentu naopak dosáhlo prvenství z hlediska prodaných kusů LG Display (32,2 %), následované Samsungem (29,9 %) a AUO (15,9 %). Samsung vedl v dodávkách pro monitory (27 %), následovaný LG Display (23,2 %) a CMO (16,4 %). V oblasti televizí drželo nejvyšší podíl LG Display (26,8 %). Samsung v této oblasti získal 25,2 % a CMO 17,9 % trhu.

DisplaySearch rovněž měří produkci malých panelů o rozměrech od 5 do 10,2 palců. Ty se uplatňují především ve stále populárnějších netboocích. Únorová produkce vyskočila na 1,5 milionu kusů, což znamená 69% nárůst oproti předchozímu měsíci. Lídrem mezi výrobci je v této oblasti společnost HannStar.

bitcoin školení listopad 24

Zajímavý je také stav výroby v oblasti LCD panelů s poměrem stran 16:9. Z celkového objemu tvořily tyto panely 18 % v případě notebookových monitorů a 26 % v případě LCD monitorů. Rozdělení trhu je přitom následující:  Samsung 28,8 %, LG Display 27,2 %, CMO 14,5 %, AUO 13,4 % a Sharp 6,4 %.

Analytici věří, že jsou únorové výsledky znamením znovunastartování poptávky a výroba si i v příštích měsících udrží dvouciferný růst oproti lednovým výsledkům.

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče